۸۲ درصد بودجه فدراسیونهای ورزشی در اختیار تیم ملی و پرسپولیس و استقلال + جدول

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

در حالی است که ورزش فوتبال و تیم ملی کشورمان در سال قبل عملکرد قابل قبولی را در هیچ یک از رده های سنی خود بر جای نگذاشته و جز ناکامی چیز دیگری برای ورزش کشور iبه ارمغان نیاورده است. بودجه فدراسیون فوتبال iبه تنهایی نزدیک iبه ۴۳ درصد از بوجه کل ورزش را iبه خود اختصاص داده است و البته با در نظر گرفتن بودجه تحصیصی برای دو باشگاه استقلال و پرسپلیس ۸۲ درصد از بودجه ورزشی کشور را در بر می گیرد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، تفاوت فاحش بودجه فوتبال و بودجه سایر ورزشهای کشور نشاندهنده این مهم است که ورزش فوتبال که iبه تنهایی بیش از  تمام ورزشهای دیگر  کشورمان بابتش پول خرج می گردد همواره در این سالها افتخارات کمتری را در سطح آسیا و المپیک و جام جهانی داشته است و این موضوعی است که همواره از سوی مسئولین ورزشی کشور نادیده در نظر گرفته می گردد.

در این رابطه iبه طور مثال تنها  نگاهی iبه جدول بودجه تخصیصی iبه فدراسیونهای کشور از آغاز سال ۹۰ تا مردادماه ۹۱ نشاندهنده عمق تبعیض و فاجعه در ورزش کشور است و گویا وزارت ورزش هم iبه آن توجهی ندارد.

بر اساس آمارهای اعلامی که تا این ساعت هم مورد تایید بوده است! فقط بودجه فدراسیون فوتبال در طی این دوره رقمی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان است که البته با در نظر گرفتن ۲۴ میلیارد تومان اعتبار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که iبه صورت مستقیم از وزارت ورزش تامین می شود رقم آن iبه ۵۱ میلیارد تومان خواهد رسید. یعنی بودجه فدراسیون فوتبال بدون دو باشگاه یاد شده  به تنهایی نزدیک iبه ۴۳ درصد از بودجه  کل ورزش را iبه خود اختصاص داده است و البته با در نظر گرفتن بودجه تحصیصی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۸۲ درصد از بودجه ورزشی کشور را در بر می گیرد.

این موضوع در حالی است که  ورزش فوتبال و تیم ملی کشورمان در سال قبل عملکرد قابل قبولی را در هیچ یک از رده های سنی خود بر جای نگذاشته و جز ناکامی چیز دیگری برای ورزش کشور iبه ارمغان نیاورده است.


حال سوال مهم از وزارت ورزش این است که چرا علی رقم اینکه ۱۱ فدراسیون ورزشی دیگ کشورمان در دوره ای که بررسی نمودیم حاوی توفیقات عدیده ای بوده اند و فدراسیون فوتبال هیچ حرفی برای گفتن نداشته است وزارت ورزش و جوانان بیشترین توجه خود را iبه فدراسیون تیمهای فوتبال کشورمان معطوف داشته و دیگر فدراسیونها را ضمیمه ای از ورزش می داند که باید زیر دست فوتبال تو سری خور باشند؛ ولی افتخار آفرین.

جدول ذیل گواهی است بر ناکامی های فدراسیون فوتبال و تیم ملی از آغاز سال ۹۰ تا مردادماه ۹۱ و کامروایی های ۱۱ فدراسیون وزنه برداری و جودو و کشتی و…. که حقشان تقریبا همواره iبه وسیله مسئولین ورزشی کشور نادیده گرفته شده و iبه نفع ثروتمندان ورزشی کشور! کنار رفته اند.

 

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.