۸۳ هزار نفر د‌ر مقطع کارشناسی ارشد امسال پذیرفته می شوند

‘سید ابوالفضل حسنی’ روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: ظرفیت سازی لازم برای پذیرش ۸۳ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در آزمون امسال صورت گرفته است.

وی ضمن مقایسه آمار رشته محل های کارشناسی ارشد در دو سه سال اخیر افزود: در سال ۸۸ تعداد ۳۸۷ رشته محل کارشناسی ارشد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور وجود داشت که این تعداد در سال ۸۹ با رشد ۵۱ درصدی به ۵۸۶ رشته محل رسید.

حسنی به رشد ۱۳ درصدی رشته محل های کارشناسی ارشد در سال ۹۰ اشاره کرد و ادامه داد:تعداد رشته محل های کارشناسی ارشد در سال گذشته به ۶۵۰ مورد افزایش یافت.

مدیرکل گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز رضایت از روند افزایش رشته محل های کارشناسی ارشد در سال جاری یادآور شد: تنها در سه ماهه اول سال ۹۱ تعداد ۵۶۴ رشته محل کارشناسی ارشد دانشگاهی مجوز دریافت کرده اند که مطمئنا تا پایان امسال این میزان افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال در نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه ۹۰ در حوزه های امتحانی ۴۴ شهرستان کشور برگزار شد.

تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ نفر برای شرکت در آ‍زمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، ۷۸۵ هزار و ۱۳ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند و ۷۱۸ هزار و ۹۵۶ نفر در جلسه آزمون یک کد رشته امتحانی و ۶۶ هزار و ۵۷ نفر در آزمون دو کدرشته امتحانی شرکت کردند.

حدود ۴۰ درصد شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال برای انتخاب رشته، مجاز شناخته شدند که با ظرفیت های ایجاد شده حدود ۱۰ درصد از کل داوطلبان در این آزمون پذیرفته می شوند.

فراهنگ**۱۰۵۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۳۰۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.