۸۴۰ میلیون دلار صادرات فناوری/ رشد ۲۰برابری صادرات محصولات دانش بنیان

دکتر نسرین سلطانخواه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمارهای موجود از حجم صادرات محصولات فناوری ایران اظهار داشت: تا پایان سال ۹۰ کل حجم صادرات کشور بیش از ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده که از این میزان، صادرات فناوری های پیشرفته و کالاها و محصولات دانش بنیان چیزی در حدود ۸۴۰ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: این میزان صادرات برابر چیزی در حدود ۲٫۷ درصد از کل صادرات کشور است که رشد ۲۰ برابری صادرات محصولات دانش بنیان را نسبت به ۱۵ سال گذشته و سال ۷۵ نشان می دهد.

سلطانخواه میزان صادرات محصولات فناوری های پیشرفته – های تک- را در سال ۷۵ حدود ۲٫۳ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: میزان فعلی صادرات محصولات فناوری تا اهداف مطلوب برنامه پنجم توسعه فاصله دارد؛ چرا که براساس پیش بینی هدف گذاری شده تا پایان برنامه پنجم باید میزان صادرات محصولات فناوری به ۸ درصد کل صادرات کشور برسد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: براساس اهداف چشم انداز ۲۰ ساله توسعه کشور میزان صادرات محصولات و کالاهای فناورانه باید در پایان افق ۱۴۰۴ به ۲۰ درصد کل صادرات کشور برسد.

وی گفت: عمده صادرات محصولات فناوری و کالاهای دانش بنیان را محصولاتی در حوزه نرم افزارها، تجهیزات پزشکی، دارو و داروهای گیاهی تشکیل می دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.