۸۴۷۷ سقف خانه در مناطق زلزله‌زده زده شد

۲۲ آبان ،

isna-9-97.jpg

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ساخت سرپناه زلزله زدگان با شتاب قابل توجهی در حال انجام است که تا این لحظه تعداد ۸۴۷۷ سقف خانه در مناطق زلزله زده اجرا شده است.

به گزارش تفسیری سرویس«شهری» ایسنا، حسن قدمی درخصوص ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده اظهار کرد: طبق برآورد مدیران سازمان مدیریت بحران کشور، پیشرفت بازسازی خوب ارزیابی می گردد.

قدمی با بیان اینکه در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، پس از زلزله ۲۱ مرداد، ۱۸هزار و ۷۸۱ واحد، آسیب دیده است گفت: پی‌کنی ۱۵هزار و ۷۰۰ واحد همه‌شده و کار آرماتوربندی پی ۱۴هزار و ۷۴۰ واحد نیز همه‌شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین اضافه کرد: اسکلت‌بندی ۱۲هزار و ۲۲۰واحد نیز همه‌شده و ۷۸۱۰ واحد نیز به‌طور کامل دیوارچینی شده است.

وی درخصوص رعایت اصول مهندسی و سازه‌ای برای ساخت واحدهای مقاوم، گفت: بتن و آرماتور ساختمان‌ها در کارخانه‌های صنعتی و به روش استاندارد تولید می‌شود.

قدمی با اشاره به اینکه حضور مردم در میدان، به موفقیت بیشتر پروژه‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: یکی از چالش‌های ساخت و ساز در مناطق زلزله زده درخواست ساکنین ییلاقی برای دریافت مسکن از دولت بود، در حالیکه اولویت ما تحویل خانه به خانواده های مقیم در این مناطق است.

دبیر شورایعالی مدیریت بحران کشور مطالبه مسکن مستقل توسط اعضای یک خانواده را که پیش از زلزله در یک خانه ساکن بودند چالش دیگری در روند بازسازی عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این زلزله با وجود اینکه آسیب‌های بسیاری را به منطقه وارد کرد اما سبب شد کل منطقه نوسازی شده و در برابر زلزله‌های آتی مقاوم باشد که البته اگر این کار با همکاری مردم پیش از این انجام می شد، چنین تبعاتی را نداشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.