۹ سالم بود که روی نیمکت استقلال نشستم و دربی را بردیم/ پرسپولیسی ها را دوست دارم و کری نمی خوانم

۳۰م دیماه ،

آتیلا حجازی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بازیکنان بسیار مشهور که در تیم های استقلال و پرسپولیس حضور دارند، انتظار داریم که دربی امسال بسیار خوب برگزار شود اما طبق معمول و مثل بازی هایی که در سال های قبل برگزار شده، شاید دیدار بسیار خوبی نشود چون حساسیت های کاذب و فشار عصبی و استرس بیش از حدی که روی بازیکنان و کادر فنی هست، سبب می گردد دربی آن چیزی که همه انتظار دارند، نشود.

مربی سابق تیم فوتبال استقلال افزود: هر کاری که انجام دهیم ، باز هم بازی استقلال و پرسپولیس حساسیت بالایی دارد و استرس بسیاری روی بازیکنان و کادر فنی بوده چون یکی از دربی های معروف جهان است. ما هم آدم های احساساتی هستیم و این مسئله روی کار بازیکنان در دربی تاثیرگذار است.
در همه جای دنیا دربی های قشنگ و تماشاگر پسند برگزار می گردد چون بازیکنان آنها حرفه ای می باشند و مثل ما احساساتی نیستند.

وی تصریح کرد: توقع هواداران هم روی عملکرد بازیکنان در این بازی تاثیرگذار است چون هواداران همیشه می گویند قهرمان نشویم اما دربی را ببریم که همین مسئله به بازیکنان و کادر فنی منتقل می گردد در صورتی که دربی یک بازی معمولی و مثل بقیه بازی ها است و تنها ۳ امتیاز دارد.

وی در ادامه گفت: شرایط استقلال در آستانه دربی خوب است و با توجه به مهره های بسیار توانمندی که دارند، وضعیت استقلال بهتر از پرسپولیس است.
البته پرسپولیس به لحاظ نتیجه گیری و نوع بازی نسبت به قبل تغییر کرده و بهتر شده است اما با توجه به شرایط موجود مسلما استقلال حداقل روی کاغذ شانس بسیار بیشتری برای پیروزی دارد. هر چند که این بازی هیچ ربطی به شرایط موجود و بازی های قبل ندارد و همه چیز بستگی به شرایط بازی دارد.

مربی سابق استقلال اظهار داشت: شانس برد پرسپولیس در این بازی ۲۵ درصد و شانس برد استقلال ۴۵ درصد است و ۳۰ درصد هم ممکن است بازی مساوی شود.
همه چیز از لحظه ای که سوت آغاز بازی به صدا در می آید، آغاز می گردد و شرایط بازی، نتیجه را رقم خواهد زد.

حجازی افزود: علی کریمی مصدوم شده و به این بازی نمی رسد، کریمی یک وزنه روحی بسیار خوب برای پرسپولیس و قوت قلب هواداران و بازیکنان این تیم است اما مطمئنا مربیان پرسپولیس یک راهکار مناسب برای پیدا کردن جایگزین خوب برای او پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اگر فرهاد مجیدی آماده باشد و بتواند از ابتدا در ترکیب استقلال قرار بگیرد، مهره کلیدی استقلال در این بازی خواهد بود.
من از شرایط مجیدی در حال حاضر خبر ندارم اما او در صورت آمادگی در کنار مجتبی جباری، پژمان منتظری و مهدی رحمتی مهره های کلیدی استقلال در دربی خواهند بود.

حجازی افزود: نیلسون دروازه بان خارجی پرسپولیس در این فصل بسیار خوب کار کرده و در کنار محمد نوری و کریم انصاری فرد مهره های کلیدی پرسپولیس می باشند.
مهدی مهدوی کیا هم اگر به این بازی برسد، تجربه اش بسیار مفید خواهد بود و می تواند به پرسپولیس بسیار کمک کند.

وی تصریح کرد: برای پرسپولیس کری نمی خوانم چون پرسپولیس را واقعا دوست دارم، نه من بلکه خانواده ما و به خصوص پدرم پرسپولیس را دوست داشته و به این تیم بزرگ بسیار احترام می گذاشتند. من اهل کری خواندن نیستم و هر تیمی که شایسته پیروزی باشد، می تواند در این بازی برنده شود

حجازی در پایان گفت: بهترین خاطره ام از دربی مربوط به بازی جام حذفی است که ما مربی استقلال بودیم و ۳ بر صفر پرسپولیس را بردیم که بسیار خوب بود.
سال ۱۳۶۲ که ۱۲۰ هزار نفر تماشاگر به استادیوم آزادی آمده بودند هم یکی از بهترین خاطراتم است.
در آن بازی پدرم کاپیتان و دروازه بان استقلال بود که یکی از بهترین بازی های دربی تهران لقب گرفت و استقلال با گل پرویز مظلومی بازی را برد.
آن زمان ۹ سالم بود و روی نیمکت استقلال بودم که خاطره بسیار قشنگی برایم بود چون در همه جا تماشاگر نشسته بود و دربی بسیار هیجان انگیزی بود./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.