۹ شهریور؛ کنسرت پژوهشی علی اکبر مرادی در کرمانشاه

موسیقی > کنسرت – ارکستر– ممتازنیوز:
علی اکبر مرادی،نوازنده برجسته تنبور و خنیاگر نامی منطقه کرمانشاه در ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه، نهم شهریور در حوزه هنری کرمانشاه کنسرت پژوهشی آموزشی برگزار می‌کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر  علی اکبر مرادی، که اخیرا اجراهایی را در آمریکا داشته است،ضمن اعلام این خبر و با اشاره به این که هنوز در کرمانشاه زندگی می‌کند، گفت:حدود سه ماه برای اجرای موسیقی مقامی به آمریکا سفر کرده بودم اما از چندی پیش تصمیم داشتم پس از ماه مبارک رمضان کنسرتی را در کرمانشاه برگزار کنم که به دلایلی مقدور نشد و هم اکنون به دعوت حوزه هنری استان کرمانشاه برای اجرای کنسرت موسیقی مقامی دعوت شدم که پذیرفتم و به پیشنهاد خودم نیز قرار بر این شد که کنسرتی پژوهشی باشد تا علاوه بر اجرای کنسرت کلاسی آموزشی برای شرکت کنندگان نیز باشد و تا حدی نیز موسیقی مقامی را بشناسانیم.

 مرادی گفت:در آمریکا ۵ برنامه داشتیم که در آن علاوه بر استفاده از ساز تنبور که یک ساز کهن ایرانی و دارای هویت است بخشی از اشعار شاعران فارسی و کردی زبانی ایرانی نیز در قالب آواز به اجرا در آمد و این باعث شد که از استقبال خوبی برخوردار باشد.

  او همچنین افزود:حدود ۵ ماه است که یک کتاب آموزشی در دست چاپ دارم که منتظر جواز چاپ آن هستم و البته علت این تاخیر ارشاد در صدور جواز را نیز نمی دانم چرا که این کتاب تنها یک کتاب آموزش موسیقی است و زیانی را متوجه جامعه نمی‌کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین آخرین آثار علی اکبر مرادی دو آلبوم  «مهتاب» و« پاییز»  است که با همراهی اردشیر کامکار(مهتاب) و کوروش مرادی و نیز سیامک جهانگیری(نی) در آلبوم پاییز همراه بود.  


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.