۹۰درصد هزینه درمان، توسط دولت پرداخت می‌شود

با اجرای برنامه پزشک خانواده،

با اجرای برنامه پزشک خانواده، ۹۰ درصد هزینه درمان توسط دولت پرداخت می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، یعقوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه‌ی هماهنگی اجرای برنامه پزشک خانواده ضمن بیان این مطلب گفت: باید با تبلیغات گسترده، مردم را نسبت به اجرای این طرح حساس کرد. 

یعقوبی از پزشک خانواده به عنوان تعریفی سیستماتیک و درست از ارائه‌ی خدمات پزشکی به مردم یاد کرد و افزود: پیش از این خدمات به صورت غیر متمرکز به مردم ارائه می‌شد و این برنامه جزء معدود برنامه‌هایی است که منافع هر سه طرف مردم، پزشکان و جامعه را تامین کرده است.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی این برنامه گفت: اگر این برنامه به نحو احسن عملیاتی شود مشکلاتی همچون، اخذ تعرفه‌های زیاد توسط پزشکان تا حدودی کاسته می‌شود. 

یعقوبی با اشاره به تجربه‌ی موفق کشورهای آمریکایی و اروپایی در اجرای برنامه پزشک خانواده، گفت: برنامه پزشک خانواده به منظور بومی سازی در ۳ استان کشور به صورت آزمایشی به اجرا در آمد و هم اکنون به صورت یک بسته‌ی عملیاتی و قابل اجرا تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که براساس این برنامه خدمات در دسترس‌تر، کیفی تر و ارزان‌تر است، گفت: اجرای دقیق و صحیح برنامه پزشک خانواده موجب کاهش بیماری‌های موجود در بدنه‌ی بهداشت و سلامت کشور از جمله اخذ تعرفه‌های زیاد، قطع روابط مالی پزشک و بیمار شده و روابط مالی پزشک و بیمار در قالب سیستم بیمه اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که در برنامه پزشک خانواده، یک تیم پزشکی اعم از پرستار، پزشک عمومی،روانشناس، ماما در نظر گرفته شده است، گفت: در قالب این تیم پزشکی و با اجرای اقدامات پیشگیری از بیماری نه تنها هزینه‌های درمانی بیماران کاهش می‌یابد بلکه از تحمیل هزینه‌های درمانی بر بدنهی دولت نیز کاسته می‌شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.