۹۰ درصد دبیران در رشته تخصصی خود فعالیت می‌کنند/کار برای دانش‌آموزان عبادت است

وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه مجلس دانش‌آموزی:

خبرگزاری پانا:وزیر آموزش و پرورش کار برای دانش‌آموزان را عبادت دانست و اظهار کرد: تا زمانی که در این وزارتخانه حضور دارد تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات به کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا حمید رضا حاجی بابایی عصر روز چهارشنبه در اختتامیه اولین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی با اشاره به دیدار ۱۰۰۰ نفر از نخبگان با مقام معظم رهبری گفت: یکی از نخبگان در این جلسه ۱۲ مورد را در خصوص آموزش و پرورش ارائه داد که بنده به جز موضوع خصوصی سازی آموزش و پرورش با ۱۱ مورد دیگر موافق بودم.

حاجی بابایی آموزش و پرورش را گسترده، وسیع و پیچیده عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش با ۱۸ نفر معاون و مدیرکل در تمام بخش ها مانند تیزهوشان، استثنایی، شاهد، ورزش و قرآن فعالیت می کند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برخی انتقادات کارشناسانه در مورد آموزش و پرورش افزود: برخی اظهارنظرات هیچ ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد و این نشان می دهد که هیچ شناختی برخی کارشناسان از این وزارتخانه ندارند.

حاجی بابایی افزود: من سال ها در کادر اداری مدرسه فعالیت داشتم و به تمام زاویه های این مکان فرهنگی آشنایی دارم.

وی با بیان این که از سال ۱۳۷۳ تا امسال مردودی در مقطع دبیرستان وجود داشت افزود: از ۱۷ سال قبل تا الان ۳۵۰ هزار نفر مردودی وجود داشته که این تعداد در سال های اخیر به ۲۰۰ هزار رسیده بود.

حاجی بابایی تصریح کرد: در مقطع دبیرستان نباید مردودی وجود داشته باشد به همین علت این قانون در آموزش و پرورش تغییر پیدا کرد.

وی با اشاره به نطق یکی از نمایندگان مجلس دانش آموزی درخصوص مناطق محروم افزود: ۶۰ هزار مجتمع روستایی یکی از راهکارهای کمک به دانش آموزان مناطق محروم بود.

حاجی بابایی با اشاره به هوشمندسازی مدارس افزود: برای هوشمند سازی تفاوتی میان تهران و دورترین روستاها وجود ندارد و قرار است تا دو سه سال آینده تمام مدارس هوشمند و به اینترانت ملی متصل شوند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: باید هوشمند سازی به درجه‌ای برسد که هر دانش آموز از هوشمندسازی استفاده کند و ساعات آموزشی خوبی را در مدرسه داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر کتب درسی افزود:در سال گذشته تغییرات در کتب درسی و تجهیزات مدارس انجام شد که امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای تجهیز مدارس اختصاص داده شد که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

حاجی بابایی در خصوص نطق نماینده خوزستان در مجلس دانش آموزی افزود: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۰۰ معلم در خوزستان استخدام کردیم که این کار در ۳۳ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰درصد دبیران سراسر کشور در رشته تخصصی خود تدریس می کنند.

حاجی بابایی با اشاره به انتخاب دانشگاه ویژه فرهنگیان توسط دانش آموزان ممتاز درکنکور امسال افزود: دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به طور تخصصی دانشجوی دبیر می گیرند تا معلمان با آشنایی روش های تدریس متخصص وارد کلاس های درس شوند.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص یکی از اشکالات هنرستان ها افزود: هنرجویان نباید رشته تخصصی خود را تنها دوسال بخوانند بلکه در تحول بنیادین سال اول دبیرستان نباید عمومی باشد و دانش آموزان در سوم راهنمایی انتخاب رشته می کنند تا سه سال به طور کامل رشته مورد نظر را بخوانند.

وی ادامه داد: پیش دانشگاهی از همان ابتدا برای آموزش و پرورش مناسب نبوده و آموزش و پرورش تلاش می کند تا همه امکانات را برای همه دانشآموزان فراهم کند.

حاجی بابایی با بیان این که در گذشته تیزهوشان برای ورود به مدارس خاص محدودیت داشتند افزود: تعداد مدارس تیزهوشان از ۲۷۹ مدرسه در سال های گذشته به ۴۵۰ مدرسه رسیده است.یعنی بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز در مدارس تحصیل می کنند.

وی تصریح کرد: چهار سال قبل از چهل نفر رتبه برتر کشور ۸ نفر محصل مدارس دولتی بودند ولی امسال از ۳۹ نفر رتبه اول ۳۱ نفر از مدارس دولتی بودند و این نشان دهنده بالارفتن کیفیت مدارس دولتی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای وزارت کردن به آموزش و پرورش نیامدم بلکه آمده ام تا نگاه ها را نسبت به این وزارتخانه تغییر دهم.

حاجی بابایی از آماده شدن کتابی با عنوان مدرسه ای که  من دوست دارم خبرداد و افزود: این کتاب از زبان معلم، دانش آموز، رییس جمهور و تمام افراد جامعه است و این کتاب نشان میدهد که مدرسه باید جایی باشد که همه آن را دوست داشته باشند.

وی با بیان این که من عاشق آموزش و پرورش هستم، افزود: کار برای دانش‌آموزان عبادت است نه یک وظیفه قانونی و تا زمانی که در این وزارتخانه هستم تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات به کار می گیرم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.