۹۰ زایمان اضطراری درون آمبولانس های اورژانس ۱۱۵

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور اعلام کرد: ۹۰ مورد زایمان اضطراری از ۲۰ آذر تا ۳۰ بهمن ماه امسال درون آمبولانس های ۱۱۵ انجام گرفته است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا (داناخبر) «محمدتقی طالبیان» گفت: در مدت یاد شده نیروهای اعزامی اورژانس ۱۱۵ با قید فوریت های امدادرسانی به مادر و کودک این اقدامات را همزمان با زایمان و داخل آمبولانس های اعزامی با موفقیت انجام داده اند.

بر اسایس خبر ایرنا، وی گفت: در اغلب موارد و پس از تماس با اورژانس ۱۱۵، تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت در محل حضور یافته و با مراقبت از مادر مراحل زایمان را با حفظ اقدامات لازم برای سلامتی کودک انجام داده اند.

طالبیان توضیح داد: سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد و سایر فعالیت های مربوط به انجام زایمان های اضطراری از جمله اقدامات موثر نیروهای اعزامی اورژانس در انجام زایمان های یادشده در داخل آمبولانس بوده است.

این مقام مسوول در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی افزود: امدادگران اورژانس پس از انجام مراحل درمانی لازم ،مادر و نوزاد را نجات داده و برای دریافت خدمات بیشتر بهداشتی به بیمارستان منتقل می کنند.

رییس اورژانس کشور اضافه کرد: این زایمان های اضطراری درون آمبولانسی هنگام انتقال مادران باردار توسط امدادگران اورژانس ۱۱۵از منزل به بیمارستان شهرهای زنجان، بیرجند، تبریز، کرج، زابل، شهرکرد، رفسنجان، سنندج، اردبیل، نیشابور، قزوین، گناباد، جیرفت و یاسوج انجام شده است.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.