۹۰ مغازه کاملا در آتش سوخت

۰۶خردادماه،

بر اثر آتش‌سوزی بخشی از بازار روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت یک پیرمرد ۸۰ ساله کشته شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، آتش‌سوزی بخشی از بازار امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان که از بامداد امروز آغاز شده بود با تلاش سه ساعته مأموران آتش‌نشانی شهرهای شفت، احمد سرگوراب، رشت، فومن و تولم‌شهر صومعه‌سرا مهار شد.
 
در این آتش‌سوزی ۹۰ مغازه و منزل مسکونی و منازل مسافرتی خسارت دیدند و یک نفر پیرمرد ۸۰ ساله نیز اتفاق جان خود را از دست داد.
 
فرماندار شفت به همراه بخشداران و مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی از ساعات اولیه آتش‌سوزی به همراه آتش‌نشانان در محل اتفاق حاضر شدند.
 
جواد شفیعی‌ثابت، در جریان بازدید از نقاط اتفاق‌دیده اظهار کرد: صبح امروز جلسه ستاد بحران با حضور رؤسای اداره‌ها و اعضای شورای تأمین و مدیر کل مدیریت بحران و حوادث گیلان در فرمانداری شفت برگزار شد.
 
وی افزود: در این جلسه مدیریت بحران شفت با تقسیم وظایف دستگاه‌های خدماتی و عمرانی اقدام‌های عملی به سه بخش اقدام‌های فوری در سه روز اول، اقدام‌های هفته اول و اقدام‌های میان‌مدت و بلند مدت تقسیم شد.
 
فرماندار شفت ادامه داد: مقرر شده تا مواد غذایی و نان در هفته اول در بین خسارت‌دیدگان توزیع شود.
 
وی با بیان اینکه رئیس اداره مخابرات شفت موظف شد در مدت ۴۸ ساعت تمام دکل‌های تلفن همراه را بازسازی کند، اذعان کرد: در جلسه ستاد بحران مقرر شده تا اداره‌های برق، هلال احمر، بهزیستی، شبکه بهداشت و کمیته امداد تمام اقدام‌های لازم را به آسیب‌دیدگان ارائه کنند.
 
شفیعی‌ثابت با ابراز همدردی با اتفاق‌دیدگان آتش‌سوزی مذکور، دستورات لازم را برای پیگیری و برطرف شدن نیاز فوری و برنامه‌ریزی برای بازسازی مکان‌های آسیب دیده صادر کرد.
 
وی افزود: بنیاد مسکن شفت با همکاری معاونان بنیاد مسکن استان فهرست تمام خسارت دیدگان، مالکان و مستأجران و ساختمان‌های آسیب دیده را تهیه کردند.
 
به گفته این مسئول، مسئولان مذکور آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات جبران آتش‌سوزی و مقاوم‌سازی و پاکسازی محیطی بازار اعلام کردند.
 
وی بخشدار احمدسرگوراب را مدیر عملیات میدانی و کارهای عمومی امامزاده ابراهیم (ع) معرفی کرد و خواستار همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه با بخشدار احمدسرگوراب شد.
 
شفیعی‌ثابت در تماس و مذاکره تلفنی با استاندار گیلان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران کل استانی ضمن گزارش آخرین وضعیت و اقدام‌های انجام گرفته، نیازهای فوری و تقاضای مردم را به مسئولان انعکاس داد.
 
به گزارش فارس، در این اتفاق آسیبی به حرم مطهر امامزاده ابراهیم وارد نشد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.