۹۰۵طرح باقی مانده مهر ماندگار تا پایان دولت دهم بهره برداری می‌شود

وزیر کشور گفت: در جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که ۹۰۵ طرح مهر ماندگار که صد طرح آن افتتاح را در حال افتتاح است بحث و گفت‌وگو بپردازیم و به این نتیجه رسیدیم که باید تا پایان دولت دهم این ۹۰۵ طرح اساسی مهر ماندگار به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد نجار در حاشیه برگزاری همایش ملی توسعه کشاورزی که از صبح امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و استانداران سراسر کشور در وزارت کشور برگزار شده بود با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هر چند وقت یکبار وزارت کشور همایش فصلی با استانداران برگزار می‌کند و متناسب با شرایط و نیازهای جامعه مباحث مربوطه را مطرح می‌کنند.

وی افزود: امروز در بحث کشاورزی با توجه به شرایط متناوب و فراوان این بخش در تولید و اشتغال با وجود آب و خاک با عنایت به هدفگذاری انجام شده و اضافه کردن دو میلیون هکتار به ۱۸ میلیون هکتار اراضی تحت کشت نشست مشترکی بین استانداران و کارگروه توسعه بخش کشاورزی و ستاد اجرایی در استان‌ها شامل مدیران منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و روسای بانک‌های کشاورزی با حضور ریاست جمهوری این جلسه برگزار شد.

وزیر کشور درادامه بیان کرد: در جلسه امروز وزیر جهاد کشاورزی گزارشی را از نحوه واگذاری دو میلیون هکتار تحت کشت اراضی گزارشی را ارائه کرد.

وی افزود: در جلسه امروز در زمینه اشتغال و تولید محصولات مورد نیاز در مناطق مختلف کشور پیشنهاداتی مطرح و بحث و تبادل نظر ارائه شد.

نجار گفت: در ادامه جلسه نقشه راه مرور شد و به نتایج خوبی نیز دست یافتیم.

وی همچنین در رابطه با مسکن مهر نیز گفت: در جلسه امروز در زمینه مسکن مهر و کنترل بازار به نتایج مفیدی دست یافتیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که ۹۰۵ طرح مهر ماندگار که صد طرح آن افتتاح را در حال افتتاح است بحث و گفت‌وگو بپردازیم و به این نتیجه رسیدیم که باید تا پایان دولت دهم این ۹۰۵ طرح اساسی مهر ماندگار به نتیجه برسد.

وی گفت: استانداران در این نشست در زمینه پیگیری‌های طرح‌های مهرماندگار به این نتیجه رسیدند که باید تا آخرین لحظات مسئولیت دولت خدمتگذار تمام تلاش خود را انجام دهند تا این طرح‌ها اجرایی شود.

نجار بیان کرد: در جلسه امروز در زمینه قراردادن اختیارات لازم به استانداران در زمینه واگذاری دو میلیون هکتار اراضی تحت کشت نیز بحث و گفت‌وگو شد.

وی گفت: رئیس جمهور به استانداران تاکیدکرد که باید صادقانه تلاش کنند تا زمینه سازی خدمت به ملت در دولت دهم نهادینه شود و همچنین نحوه انجام چگونگی این خدمت رسانی نیز بحث و گفتگو شد.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.