۹۲ درصد مدارس همدان به صورت یک‌ نوبته اداره می‌شوند

با اجرای سیاست های تحولی وزارت آموزش و پرورش بیش از ۹۲ درصد مدارس استان همدان به صورت تک نوبته اداره می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش ، عباس حسنی‌محتشم ،مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در کارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین استان همدان با اعلام این مطلب افزود: امسال ۹۲ درصد مدارس استان همدان به صورت یک نوبته اداره می‌شوند و هماهنگی های لازم برای یک نوبته کردن دیگر مدارس هم صورت گرفته است.عباس حسنی‌محتشم افزود: امسال در بحث هوشمندسازی مدارس ۴۹۳ مدرسه دولتی در قالب یک هزار و ۴۱۳ کلاس و ۱۹۴ مدرسه غیر دولتی در قالب ۲۲۴ کلاس مجهز به سیستم هوشمند شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲۹ شهریور روز جشن شکوفه ها است که برای کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود و در روز اول مهر ماه نیز جشن ورود دانش‌آموزان به مدارس را خواهیم داشت که همه برنامه‌ها برای شروع سال تحصیلی آماده شده است.
حسنی‌محتشم افزود: امسال ۹۷ درصد دانش‌آموزان استان همدان به صورت الکترونیکی ثبت نام کردند که سه درصد باقی مانده آن مربوط به دانش‌آموزان مناطق روستایی بوده است و همچنین ۴۶ هزار نفر از فرهنگیان و همه دانش‌آموزان استان زیر پوشش بیمه طلایی قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: افزایش چشمگیری در باب رشته‌های هنرستانی داشتیم که در این بحث ۱۶۰ باب هنرستان افزایش پیدا کرده و در کنار آن ۱۰۰ سالن ورزشی و ۱۲ استخر نیز در حال احداث است و در سال ۸۸ تعداد مدارس تیزهوشان ما در استان چهار باب بوده که این تعداد در سال جاری با توجه به افزایش دانش‌آموزان تیزهوش به ۱۰ مدرسه رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۲۰ مدرسه تخصصی قرآنی در همدان دایر شده است ،افزود: ۱۶ مدرسه تخصصی ورزش و ۳۰۰ مدرسه قرآنی را در استان همدان تأسیس کردیم و همچنین تأسیس ۴۰ زمین مصنوعی و ۲۵۰ نمازخانه در سفر هیئت دولت برای استان همدان تصویب شده است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.