۹۵ درصد مرزها در کنترل است

فرمانده ناجا اعلام کرد:

خبرگزاری پانا: فرمانده ناجا با بیان اینکه مرزهای شرق و غرب کشور نسبت به سایر مرزها ناامنی بیشتری دارد، گفت: در حالیکه امروز ۹۵ درصد مرزها کنترل شده و مابقی به دلیل صعب العبور بودن و فقدان راه تاکنون کنترل نشده است خوشبختانه امروز دیگر از کاروان های اشرار و گروهک های تروریستی مانند پژاک خبری نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در مراسم سومین همایش مرزنشینان و مرزبانان با بیان اینکه قاچاقچیان با وارد کردن سلاح، مواد منفجره و مشروبات الکلی به دنبال نابود کردن جوانان هستند، اظهار داشت: امروز قاچاق کالا در مرز باعث شده است تا مرزنشینان به جای استفاده از الگوی پیشرفته به باربر کالا تبدیل شوند.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه اگر مرزها دارای استحکام کافی نباشد ناامنی به سراغ کشور می آید، گفت: اگر نتوانیم در مرزها به خوبی مرزبانی کنیم باید با پیامدهای جرایم در پایتخت و شهرها مبارزه کنیم. ۱۲ سال گذشته بعضی از اشرار در ۳۰۰ کیلومتری داخل مرزها برای خود پایگاه ایجاد کرده بودند و در برخی از شهرستانها همانند بردسکن و کاشمر اقدام به گروگانگیری مردم بی گناه می کردند این در حالی بود که مردم حتی می ترسیدند برای کار بروند. امسال بی شک امن ترین مرزهای کشور را داریم.

وی با بیان اینکه مرزهای شرق و غرب کشور نسبت به سایر مرزها ناامنی بیشتری دارد، گفت: در حالیکه امروز ۹۵ درصد مرزها کنترل شده و مابقی به دلیل صعب العبور بودن و فقدان راه تاکنون کنترل نشده است خوشبختانه امروز دیگر از کاروان های اشرار و گروهک های تروریستی مانند پژاک خبری نیست.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه در مرزهای جنوب نیز تنها با پدیده قاچاق کالا روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف دو سال آینده با تحولاتی که در دریابانی ایجاد می شود جلوی این پدیده را بگیریم. همچنین امروز در مرزهای شمالی به دلیل کنترل خوب کشورهای همسایه تهدیدی متوجه ما نیست و کار در آنجا کندتر پیش می رود.

فرمانده ناجا با اشاره به افزایش دوبرابری کشف مواد مخدر در مرزها گفت: کشفیات مواد مخدر و مشروبات الکلی در مرزها افزایش یافته و همین عامل باعث شده است که کشف در مناطق داخلی کاهش یابد. امروز مسیر قاچاق مواد مخدر تغییر کرده است و دو سوم این مواد از مرزهای آبی قاچاق می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نمایش اشرار در برخی فیلم ها با لباس بلوچ گفت: نمی توان هر جا شرور را با لباس بلوچ نشان داد. مردم بلوچستان حامی ما و در کنار نظام جمهوری اسلامی هستند. نباید اقداماتی را انجام داد که باعث ایجاد ناامنی شد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: چندی قبل نیز این وضعیت در کردستان وجود داشت اما امروز مومن ترین مردم در کردستان حاضر هستند. اگر مشکلات مرزی در این دو استان فاکتور بگیریم نرخ جرم در این دو استان بسیار پایین است.

سردار احمدی مقدم در ادامه با بیان اینکه استفاده از علما، روحانیون و ظرفیت های مردمی در مرز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: اگر چه این مناطق دارای ظرفیت های گردشگری، درمانی و اقتصادی هستند که باید فعال شود، اما نگاه اصلی ما به میدان آوردن مردم برای توسعه مناطق مرزی است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اقدامات و فعالیت های مرزبانی طی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: در دو سال و نیم گذشته که مرزبانی مستقر شد اقدامات ارزنده ای صورت گرفته و فکر نمی کردم کار به این سرعت پیش برود. با فعالیت های مرزبانی نه تنها مرزهای کشور امن شده است بلکه داخل کشور نیز از امنیت خوبی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پخش سریالی در رابطه با فعالیت های نیروی انتظامی اظهار داشت: در فیلم ها مجبور هستیم برای جذابیت و نشان دادن فعالیت ماموران صحنه هایی از ارتکاب جرم را نشان دهیم اما قول می دهم هیچ موردی از گردنکشی در کشور وجود نداشته باشد که فردی بخواهد مرتکب قتل شده یا از سلاح استفاده کند و ما نتوانیم آن را در داخل کشور دستگیر کنیم.

سردار احمدی مقدم در پایان ضمن انتقاد به برخی از افراد که مدعی امنیت بسیار پایین ایران هستند، گفت: چه کسی گفته است که غرب دارای احساس امنیت بالا است و در ایران این احساس وجود ندارد؟ اگر در پایتخت های اروپایی قدم بزنید متوجه می شوید که از ساعت های ابتدایی شب تا صبح فعالیت در این کشورها متوقف می شود در حالیکه در پایتخت خودمان هیچگاه فعالیت ها متوقف نشده و شبانه روزی است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.