۹۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود

سالانه
۹۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود

۰۹:۵۰ (پنج شنبه ۲۵ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس سازمان دامپزشکی از تولید ۹۵۰ هزار تن گوشت قرمز در طول سال در سطح کشور خبر داد و گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت مرغ نیز در این مدت تولید شده است.

سید محسن دستور  در نشست خبری اظهار کرد: همچنین در این مدت ۹٫۵ میلیون تن شیر و ۷۰۰ هزار تن تخم مرغ در سطح کشور تولید شده است.

وی تمامی قرنطینه‌‌های کشور را ۱۴۰ واحد عنوان کرد و افزود: ۲۲۵ واحد کشتارگاه طیور صنعتی و ۶۰ واحد کشتارگاه دام صنعتی نیز در کشور فعال هستند.

*اجرای طرح هویت‌دار کردن دام‌ها در ۵ استان کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح هویت‌دار کردن دام‌ها با هدف مبارزه با بیماری‌های دامی در پنج استان کشور خبر داد و تصریح کرد: این استان‌ها شامل خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان است.

دستور ادامه داد: این طرح جزو برنامه‌های سال جاری این سازمان است و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تجهیز کشتارگاه‌ها به پیش سرد گفت: این کار باید در تمامی کشتارگاه‌های سطح کشور انجام شود که در این راستا در خراسان جنوبی دو کشتارگاه به پیش سرد مجهز شده‌اند.

*پرداخت ۱۱ میلیارد تومان غرامت به دامداران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیش از ۱۱ میلیارد تومان غرامت بابت حذف دام‌های آلوده به بیماری سل و بروسلوز در سال گذشته به دامداران پرداخت شده است.

دستور افزود: همچنین در سال گذشته ۳۵۰ هزار مورد واکسیناسیون علیه بیماری هاری نیز در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش بیماری‌های سل و بروسلوز نیز ۸٫۵ میلیون دام سبک و ۷٫۵ میلیون دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از انجام ۴۲ هزار مورد خونگیری از گوسفند و بز نیز در سال گذشته در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: در این راستا ۸۵۰ هزار مورد خونگیری بروسلوز گاوی نیز صورت گرفته است.

دستور با اشاره به انجام تست سل گفت: در این راستا نیز یک میلیون و ۲۶۵ هزار تست سل در سطح کشور صورت پذیرفته که یک‌هزار و ۷۶۴ مورد مثبت بوده است.

.

.

.

.

.

.

.

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.