۹۹ درصد پیامک‌های قرعه‌کشی کلاهبرداری است

۰۱ تیرماه ۱۳،

رئیس‌ پلیس فتای مازندران گفت: ۹۹ درصد از پیامک‌هایی که حاوی خبر برنده شدن در قرعه‌کشی و مسابقه است، کلاهبرداری است.
به گزارش فارس ، رضا رستمی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از حافظان امنیت اجتماعی در سالن اجتماعات بانک ملی مازندران، اظهار داشت: اینترنت در همه لایه‌های زندگی مردم نفوذ کرده و مجرمان در فضای مجازی، از ناشناس بودن استفاده می‌کنند.

رستمی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار سال ۹۱، بیش از ۴۶ میلیون کاربر اینترنت در کشور داریم، تصریح کرد: مازندران جزء سه استان استفاده‌کننده بیشتر اینترنت در کشور است.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر اینترنت در استان داریم، افزود: امروز اغلب کاربران اینترنت، از طریق موبایل به اینترنت وصل می‌شوند.
وی با بیان اینکه همان وظیفه‌ای که پلیس در فضای فیزیکی دارد، پلیس فتا هم در فضای مجازی دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین جرایم در فضای مجازی مربوط به سرقت‌های اینترنتی از حساب مردم، کلاهبرداری اینترنتی، نشر اکاذیب و توهین و مورد بعدی هم که بسیار خطرناک است سوء استفاده از عکس‌های خصوصی خانواده‌ها در فضای مجازی است.
رئیس پلیس فتای مازندران با تاکید بر اینکه پیشگیری از جرائم در فضای مجازی، بسیار کارساز است، افزود: ۹۹ درصد از پیامک‌هایی که حاوی خبر برنده شدن در قرعه کشی و مسابقه است، کلاهبرداری است.
رستمی تصریح کرد: اگر مردم پیشنهاد‌های پلیس را رعایت کنند جرایم اینترنتی تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.