AMD در تلاش برای حذف نشدن از جریان رقابت

AMD یکی از مطرح ترین مارک های سازنده پردازنده است ، در طی سال های متوالی رقیب اصلی Intel شرکت دیگر سازنده ی پردازنده بوده است ، اما در دنیای امروزی رایانه ها آیا هنوز جایی برای AMD باقی مانده است ؟

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ در سال ۱۹۶۹ یکی از بزرگترین شرکت های سازنده ی پردازنده (AMD) تاسیس شد ، پردازنده شاید بی شک یکی از مهمترین قطعات رایانه یا به عبارتی مغز کامپیوتر می باشد.
AMD خلاصه شده ی (Advanced Micro Devices) و در طی سال های متوالی تنهاو اصلی ترین رقیب Intel شرکت دیگر سازنده ی پردازنده بوده است.
اما در طی سال های اخیر و با گسترش تلفن های هوشمند تغییرات اساسی در دنیای پردازنده ها به وجود آمده است ، پردازنده ی تلفن های هوشمند دارای ساختاری کاملا متفاوت می باشند چرا که با ابعاد کم خود قابلیت پردازش بالایی مانند پردازش قطعه ی چند لمسی این دستگا ها را نیز باید داشته باشند.
در طی سال هایی که Intel و AMD در حال ساخت پردازنده های معمولی چند هسته ای بودند ، ARM شرکت دیگر سازنده ی پردازنده  در حال تحقیق برای ساخت چیپ ست های بسیار متحیر کننده که قابلیت پردازش چند لمسی در کنار ساختار ظریف تلفن های هوشمند را نیز داشته باشد بوده است.
ARM  توانست به راحتی بازار دستگاه های جدید را به دست آورد و  در این زمینه بسیار موفق تر از سایر شرکت ها بوده است.
Intel برای عقیب نماندن در  بازار با سرعتی باور نکردنی توانست خود را با تقاضاهای جدید وقف دهد ، این در حالی بود که این شرکت بازار رایانه های رومیزی را نیز از دست نداده است ، اما بر خلاف Intel ، AMD نتوانست در ساخت پردازنده ی تلفن های هوشمند و تبلت ها چندان موفق باشد.
مایکروسافت یار قدیمی اینتل هنوز هم به این شرکت اعتماد دارد و نسخه های اصلی سیستم عامل جدید خود را با این چیپ ست هماهنگ ساخته است.
این در حالی است که AMD بیشترین ضرر را در بازار جدید کرده است و با دو مشکل اصلی مواجه شده است :
۱-    راضی نگه داشتن شرکت های سازنده ی مادربرد برای ساختن دستگاه هایی هماهنگ با چیپ ست های AMD
۲-    ساخت چیپ ست هایی مغرون به صرفه تر برای جذب کاربران بیشتر به سمت خود حال در انتها باید منتظر بود دید که آیا شعار “انتخاب هوشیارانه تر” که سال های متوالی شعار اصلی شرکت AMD بوده  می تواند هنوز هم در جذب کاربران یاری رسان این شرکت باشد یا نه ؟/ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.