BBC: کودکان ۵ ساله «انگلیسی» به خاطر افسردگی تحت درمان هستند

طبق گزارش بی بی سی حتی کودکان پنح ساله انگلیسی نیز به افسردگی دچار می شوند و برای افسردگی و اضطراب تحت درمان قرار می‌گیرند.

به گزارش رجانیوز به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ بر اساس این گزارش گروه‌های پزشکی در ساسکس انگلستان با بیش از یک هزار کودک در همین رابطه در تماس هستند و در سولنت نیز ۳۲۴ نفر برای مشاوره معرفی شده‌اند.

انگلستان که در چند سال اخیر بخاطر بحران اقتصادی و از طرفی وجود فساد های اخلاقی از جمله کودک آزاری دارای مشکلات اجتماعی عدیده ای بود؛ این بار با افسردگی کودکان خود مواجه شده است بطوری که نسخه‌های نوشته شده برای داروهای آرامبخش کودکان از آوریل تا سپتامبر سال پیش، در آکسفوردشایر ۲۶ درصد و در برکشایر ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مشکل حتی نمایندگان مجلس این کشور را نیز درگیر خود کرده است چناچه که اخیرا بودجه اضافی ۲۲ میلیون پوندی را برای مقابله با درمان مشکلات و بیماری‌های روحی کودکان تصویب کرده است.

متخصصان می‌گویند کودکان به طور روزافزون به دلیل بیکاری، مشکلات مالی و استفاده والدینشان از مواد مخدر و روانگردان و الکل تحت فشار و استرس قرار می‌گیرند.

فوریه امسال، سازمان خدمات بهداشتی بریتانیا (ان اچ اس) و مرکز خدمات بهدشت روانی نوجوانان گفت: ۳۳۰ کودک زیر یازده سال و نزدیک به ۸۳۰ نوجوان ۱۲ تا ۱۸ سال را که دچار افسردگی و اضطراب هستند، زیر نظر دارد.

بر طبق این گزارش متخصصان بهداشت روانی در انگلستان معتقدند: کودکانی که به خاطر اضطراب تحت درمان هستند، از ۱۸ ماهگی ترس این را دارند که مادرنشان آنها را رها خواهند کرد و به همین دلیل تحت نظر متخصصان رفتار کودک می آیند.

به گفته متخصصین: پرخاشگری، پرتاب اشیا به سمت افراد دیگر، چنگ انداختن و…. از دیگر رفتارهای ناهنجاری است که کودکان انگلیسی از سنین کودکی به آن دچار می شوند.

او اضافه می‌کند که پسرش بسیار دوست داشتنی و مهربان است اما رفتارش جنبه دیگری هم دارد.

سازمان خدمات بهداشت منطقه سولنت که ساوتهامپتون و پورتموث را در بر می‌گیرد، می‌گوید ۳۲۴ فرد کم سن و سال که با افسردگی رو به رو هستند، در حد فاصل سپتامبر ۲۰۱۰ و اوت ۲۰۱۱ به این مرکز مراجعه کرده‌اند و کوچکترین آنها، پنج سال داشته است.

همچنین گفته شده است که ۳۷۸ بیمار زیر ۱۶ سال تحت انواع شیوه‌های روان‌درمانی قرار گرفته‌اند، روش‌هایی که از جمله رفتاردرمانی شناختی، کنترل اضطراب، هنردرمانی و بازی‌درمانی را در برمی‌گیرد.

گفتنی است خردسالترین این بیماران کودکی ۲ ساله بوده است که به یک متخصص روان‌درمانی کودکان ارجاع داده شده است.

بر اساس نظرات متخصصین روانشناسی بالینی در سازمان خدمات بهداشت انگلستان، افزایش سالانه‌ ۱۰درصدی در تعداد این گونه مراجعان دیده می‌شود.

آنها معتقدند:”تردیدی نیست که سطح اختلالات احساسی، از جمله افسردگی و اضطراب وسواسی غیرارادی [OCD] و مراجعان به مراکز خدمان سلامت روانی کودکان و نوجوانان در حال افزایش است.”

به گزارش بی بی سی؛ از هر ده کودک بین ۵ تا ۱۶ سال بریتانیا، یکی مشکلی روانی در سطح تشخیص بالینی دارد. در میان بزرگسالانی هم که مشکلات روانی طولانی مدت دارند، نیمی از آنها اولین نشانه‌های مشکل خود را پیش از ۱۴ سالگی نشان داده‌اند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.