GPRS

مشکل

باسلام واحترام وتشکر از پاسخهای سریعتان.
بنده وقتی با جی پی آر اس و بلوتوث یواس بی به اینترنت وصل میشوم غالبا خطای مودم ۷۳۴ ظاهر میشود و عبارتی قریب به این مضمون ظاهر میشود که ppp link terminated .هر چند از هر ده اتصال یک بار اتصال برقرار میشود.ویندوز من ۷ است و خطم ایرانسل وبا #۱***۹۹* شماره گیری میکنم. بفرمایید علت این خطا چیست و چه باید بکنم؟لازم بذکر است هنگامی که با نرم افزار IVT BLUESOUL کار میکنم اصلا چنین مشکلی وجود ندارد منتها تهیه کرک جدید این نرم افزار تقریبا برایم غیر ممکن است و لذا از پیشفرض سیستم بلوتوث ویندوز ۷ استفاده میکنم.شرمنده از مزاحمت دوباره.یاحق

ارسال کننده

راه حل

با سلام

منظورتون این هست که شما از طریق GPRS کامپیوتر را به اینترنت وصل می کنید؟ چرا از نرم افزار PC suit استفاده نمی کنید؟

برای اتصال کامپیوترتان به اینترنت از طریق GPRS به دو روش میتوایند عمل کنید.
۱ – از طریق Connection Wizard ویندوز
۲ – از طریق نرم افزار موجود در PC Suite

۱ – قبل از شروع به کار ابتدا مطمئن شوید که تنظیمات GPRS بر روی گوشی شما بدرستی انجام گرفته است یعنی اینکه میتوانید از طریق موبایل خود به اینترنت متصل شوید . تنظیمات GPRS برای مشترکین ایرانسل
برای شروع نرم افزار مربوط به گوشی خود را از درون CD بر روی کامپیوتر خود نصب کنید سپس از طریق کابل USB با بلوتوث گوشی را به کامپیوتر متصل نمایید و کمی صبر کنید تا مشخصات و تجهیزات گوشی شما بطور کامل توسط کامپیوتر شناخته شود و پیغام Found new hardware , your new hardware is installed and ready to use در Taskbar ظاهر شود.

حالا از طریق New Connection Wizard یک کانکشن dialup درست کنید ، پس از گذراندن سه مرحله اول به قسمتی میرسید که باید مودم گوشی را انتخاب کنید. ما در این آموزش از گوشی سونی اریکسون مدل K750i استفاده کردیم که مودم Sony Ericsson 750 USB WMC Modem که گذینه مورد نظر ماست را تیک میزنیم و مراحل کار را ادامه میدهیم.
(توجه داشته باشید که نام مودم مورد استفاده در تمامی گوشی های سونی اریکسون به همین شکل است و فقط مدل گوشی تغییر میکند. در مورد مودم مورد استفاده در برند های دیگر اطلاعی ندارم )

پس از انتخاب نام کانکشن ، باید شماره #۸***۹۹* را بجای شماره تلفن ISP در کارد مربوطه وارد نمایید و در مرحله بعد کادرهای مربوط به Username و Password را خالی بگذارید و مراحل ساخت کانکش را به پایان ببرید

کار تمام است و تنها کاری که باید بکنید اینکه که مثل همیشه دکمه Dial را فشار دهید مطمئنا برای ورود به دنیای اینترنت شما را زیاد منتظر نمیگذارد.

۲- برای شروع کار شما باید برنامه Nokia PC Suite روی pc تون وصل باشد حالا گوشیتون رو از طریق کابل به pc وصل کنید بعد از اتصال گوشی به pc برنامه Nokia PC Suite را باز کرده و روی گزینه connect to internet کلید کنید در صفحه باز شده روی گزینه setting کلید کنید

همانطور که مشاهده می کنید باید مودم را نوع گوشیتون است انتخاب کنید و به گام زیری بروید(البته باید از قبل درایو گوشیتون رو که در cd گوشی موجود است نصب کرده باشید)

در صفحه بعدی در قسمتی که به رنگ آبی در شکل مشخص شده عبارت mtnirancell رو تایپ کنید و به گام بعدی بروید.

در صفحه بعد روی دکمه connect کلید کنید تا عمل اتصال انجام شود و قسمت چپ پنجره به شکل مشخص شده در زیر در بایید.

حالا بدون هیچ مشکلی می توانید در site های مختلف گشت و گذار کنید فقط این را به یاد داشته باشید که پنجره بالا را تا پایان کارتان نبندید.

در پایان هم می توانید با زدن دکمه dicconnect و در گام بعدی جدا کردن کابل از گوشی dc شوید فقط بیاد داشته باشید که اول روی dicconnect کلید کنید و بعد کابل را جدا کنید.

موفق باشید.

Admin Ariyanfar

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.