HTC FIRST / فیس بوک هوم چیست؟

۱۷فروردین۱۳،

فاوانیوز: فیس بوک هوم خانواده ای از اپلیکیشن ها است که تحت نام فیس بوک هوم برای کاربران فیس بوک ساخته شده و از ۱۲ آوریل ۲۰۲۴ در دسترس کاربران موبایل آندرویدی خواهد بود.

زوکربرگ روز ۵ شنبه در سان فرانسیسکو در شوی خبری ضمن معرفی فیس بوک هوم گفت: اولین موبایل دارای این اپ و سرویس بنام HTC FIRST خانواده ای از نرم افزارهای فیس بوکی را در خود خواهد داشت که به آن فیس بوک هوم می گوییم و از ۱۲ آوریل در دسترس خواهد بود.

لاک اسکرین اولین ویژگی این اپ تازه است که زوکربرگ آنرا Cover feed نامید و با حرکت دادن آن می توان به سایر اپ های تعریف شده دسترسی پیدا کرد. با کاور فید می توان عکسها را مرور کرد و کامنتی را بدون اینکه تلفن را باز کنیم، روی سرویس فیس بوک  قرار دهیم. اینترفیس بکار رفته در فیس بوک هوم شبیه Android UI است.

در اچ تی سی فرست، قفل اسکرسن بدون اینکه باز شود، مدیریت بر اپ های مخصوص فیس انجام می گردد، پیام های چت در بالای صفحه دیده می گردد که به آن chat head می گویند که بدون مزاحمت برای سایر اپ ها ، بالای اسکرین ظاهر می گردد. سیستم پیامک روی اچ تی سی فرست نیز مانند چت فیس بوکی در بالای اسکرین به صورت پاپ آپ غیر مزاحم ظاهر خواهد شد.

علاقمندان فیس بوک هوم می توانند از ۱۲ آوریل این مجموعه اپ را از گوگل پلی دانلود کنند. فعلا تبلت های آندرویدی نمی توانند فیس بوک هوم را دانلود کنند و زوکربرگ اعلام کرد در ماههای آینده فیس بوک هوم را برای کاربران تبلت اماده می کنند.

فعلا اچ تی سی وان، اچ تی سی وان ایکس، سامسونگ گلکسی اس ۳ و گلکسی نوت دو می توانند فیس بوک هوم را داشته باشند.

فیس بوک شایعه ساخت سیستم عامل فیس بوک را رد کرد و گفت اپ های ساخت فیس بوک کاستومایز شده برای آندروید است.

تلفن فیس بوک که قبلا قول آنرا داده بود نیز بنام HTC FIRST عرضه شد و این موبایل نیز فیس بوک هوم را به صورت بومی روی خود خواهد داشت.

تلفن اچ تی سی فرست در ۴ رنگ مشگی، سفید، آبی آسمانی و قرمز با دو سال قرارداد روی شبکه مخابراتی AT&T به قیمت ۹۹ دلار عرضه می گردد. پیش خرید در حال انجام بوده و از ۱۲ آوریل قابل دریافت و استفاده است.

در طول شوی خبری اعلام شد آندرویدی های ۴٫۰ به بالا می توانند از فیس بوک هوم استفاده کنند و تبلیغات در قسمت کاور فید نمایان خواهد شد، هر چند پیشتر خبری از تبلیغات نبود.

فیس بوک اعلام نکرده که قصد عرضه فیس بوک هوم را روی ویندوز یا آی او اس اپل دارد یا خیر!

منبع: ارس تکنیکا

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.