Surface 2 وارد کابین خلبان‌ها شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اگرچه رایانه لوحی Surface 2 مایکروسافت محبوبیت چندانی در بازار جهانی ندارد، اما به زودی از این محصول در کابین خلبان‌ها استفاده می‌شود.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "سازمان فدرال هوانوردی آمریکا"(FAA) پس از بررسی‌های لازم تاییدیه مربوط به استفاده خلبان‌ها از رایانه لوحی Surface 2 را در مراحل مختلف پرواز صادر کرد.
 
باید توجه داشت این اقدام با مجوزهای قبلی سازمان FAA برای استفاده از انواع دستگاه‌های الکترونیکی حین سفرهای هوایی کاملا متفاوت است. مجوزهای قبلی این سازمان به مسافران امکان می‌داد از رایانه‌های لوحی و گجت‌های الکترونیکی خود حین سفرهای هوایی استفاده کنند.
 
اما در اقدام تازه سازمان هوانوردی آمریکا به کلیه خلبان‌ها اجازه داده است تا رایانه لوحی Surface 2 را به عنوان "کیف‌های الکترونیکی پرواز"(EFB) مورد استفاده قرار دهند. با قانون تازه این تبلت جایگزین "کلاس ۱" و "کلاس ۲" از سیستم‌های EFB می‌شود تا خلبان‌ها برای حمل دستورالعمل‌های مورد نیاز خود رایانه لوحی را جایگزین لپ‌تاپ و دستگاه‌های الکترونیکی دستی کنند.
 
سازمان فدرال هوانوردی آمریکا اعلام کرد که شرکت مایکروسافت با رعایت استانداردهای موجود توانسته است امکان حضور رایانه لوحی خود در کابین خلبان را فراهم کند. با این وجود باید توجه داشت که مجوز به معنی استفاده از رایانه‌های لوحی به جای سیستم‌های کنترلی و هدایتگر هواپیما نخواهد بود.
 
لازم به ذکر است که تبلت Surface 2 به عنوان جایگزین مدل Surface RT چندان مورد استقبال کاربران جهانی قرار نگرفته است و از این رو اتفاق یاد شده می‌تواند محبوبیت مایکروسافت را در این بازار بیشتر کند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.