Txtr Beagle؛ کتابخوان‌ الکترونیک ارزان قیمت

اگر از خواندن متون طولانی روی نمایشگر کوچک گوشی هوشمند خود خسته شده‌اید، Txtr Beagle می‌تواند راه حل مناسبی برای این مشکل باشد. این دستگاه با یک نمایشگر ۵ اینچی E-ink و قیمت ۱۳ دلار راهی بازار خواهد شد و می‌توانید به راحتی کتابهای الکترونیکی خریداری شده‌ خود را با بلوتوث به این کتابخوان کوچک فرستاده و از مطالعه در آن لذت ببرید.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ZoomIT، تاکنون تمام تصور ما از کتابخوان‌های الکترونیک به محصولاتی چون کیندل و نوک و خدمات فروش کتاب آنها محدود بود. این کمپانی‌ها در نبردی که با هم دارند محصولاتی با کیفیت بالاتر، ویژگی‌های بیشتر و البته قیمت پایین‌تر ارائه می‌کنند. اما تاکنون نمونه‌‌ای مشابه با Txtr Beagle ندیده‌ایم. انتظار می‌رود جدیدترین محصول کمپانی آلمانی Txtr با قیمتی کمتر از ۱۰ یورو (۱۳ دلار) تا قبل از آغاز تعطیلات کریسمس روانه بازار شود.

کتابخوان
با چنین برچسب قیمتی نباید انتظارات زیادی از این محصول داشت. از صفحه لمسی، نور پس‌زمینه و ارتباط ۳G خبری نیست. حتی ارتباط WiFi نیز در داخل این دستگاه که ضخامت باور نکردنی ۵ میلیمتر را دارد، تعبیه نشده است. نمایشگر آن فقط ۵ اینچ است و این طور که از تبلیغ ویدیویی آن برمی‌آید، احتمالا تجربه خواندن بهتری نسبت به آیپد را به کاربر می‌دهد.

در داخل این دستگاه بسیار سبک ۴ گیگابایت حافظه و یک ماژول بلوتوث تعبیه شده که در صورتی که با گوشی شما جفت شود، می‌توان با استفاده از اپلیکیشن رایگان Txtr (که برای اندروید ۴ موجود است و نسخه iOS آن به زودی منتشر خواهد شد) کتاب‌های الکترونیک را از موبایل به آن فرستاد. به جای یک باتری قابل شارژ گران‌قیمت، از سه باتری AAA در آن استفاده شده است که به گفته کمپانی سازنده در صورت استفاده معمول می‌تواند تا یک سال دوام بیاورد.

کمپانی Txtr این محصول را یک ابزار جانبی گوشی هوشمند معرفی کرده و ترجیح داده از نام کتابخوان الکترونیک برای آن استفاده نکند و از آن جا که این دستگاه هم وسیله‌ای جالب است و هم بسیار ارزان است، سرویس‌دهنده‌های مخابراتی می‌توانند آن را به عنوان اشانتیون در کنار گوشی‌های خود ارائه دهند.

بنا به گفته توماس لِلیوِلد، مدیر بازرگانی Txtr، مذاکرات با AT&T و Sprint در حال انجام است و با سایر سرویس‌دهندگان نیز مذاکراتی صورت خواهد گرفت.

خبر های مرتبط:

  1. کتابخوان الکترونیک سونی روانه بازار می‌شود
  2. ارزان قیمت‌ترین تبلت جهان با قیمت ۳۵ دلار برای دانش‌آموزان هندی
  3. شارژرهای ارزان قیمت به گوشی‌ آسیب می‌رساند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.