VPN قانونی هم رسید

۳۰م دیماه ،

دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: اشخاصی که در داخل کشور نیاز به دریافت خدمات قانونی VPN دارند می توانند تقاضای خود را اعلام کرده و برای دریافت این خدمات ثبت نام کنند.

اخوان بها بادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، افزود: فعالیت هایی که تحت عنوان VPN در کشور اتفاق می افتد قانونی نیست و بعضی از کاربران اینترنت نیاز دارند که از پروتکلهای رمز شده برای تمامشان استفاده کنند که در حال حاضر برای پاسخ به این نیاز مجبور به استفاده از خدمات VPN به صورت غیرقانونی در کشور می شوند.
وی ادامه داد: قرار است برای اشخاصی که در داخل کشور نیاز به دریافت خدمات قانونی VPN دارند نقطه تماسی معرفی شود تا این کاربران بتوانند تقاضای خود را به مراجع ذیصلاح ارسال کرده و برای دریافت این خدمات ثبت نام کنند و پس از مرحله ثبت نام کاربران می توانند به صورت قانونی در داخل کشور از خدمات VPN استفاده کنند.
دبیر شورایعالی فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر از VPN  که در آن از پروتکل های رمز استفاده شده برای هدف اصلی تخصصی آن استفاده نمی شود و بعضا برای دور زدن فیلترینگ و عبور از سامانه فیلترینگ کشور استفاده می گردد.
وی خاطر نشان کرد: فیلترینگ برای کشور لازم است و نمی توانیم اجازه دهیم که به هر نوعی محتوایی مضر برای فرهنگ کشور بدون هیچ محدودیتی دسترسی وجود داشته باشد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.