VPN های قانونی توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

ارائه خدمات VPN توسط بخش دولتی مشکلاتی را در پی داشت که ساز و کارهای لازم برای ورود بخش خصوصی در حال فراهم شدن است.

دکتر مهدی اخوان بهابادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای فعالیت در بخش VPN ها دارد به خبرنگار اورژانس IT ممتاز نیوز، گفت: در آینده نزدیک اپراتورهای خصوصی برای ارائه خدمات VPN به کاربران مشغول فعالیت می‌شوند که از نظر سرعت، قیمت و کیفیت نیز با بخش دولتی تفاوت‌هایی دارد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات دسترسی کاربران به پایگاه اینترنتی‌های موردنیاز به دستگاه‌ دولتی واگذار شده بود، اظهار داشت: بخش دولتی در این مقوله موفق عمل نکرد و شکایات متعددی از سوی کاربران مبنی بر اینکه خدمات VPN به نحو مقتضی ارائه نمی‌شود وجود داشت.

وی ادامه داد: در این راستا اپراتورهای خصوصی را فعال نمودیم تا بطور ضابطه‌مند و مشخص خدمات VPN را به کاربران متقاضی ارائه دهند و امیدواریم با ورود بخش خصوصی مشکلات مرتفع شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین به صدور مجوز IPTV (خدمات چند رسانه‌ای تعاملی) اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: IPTV مجوزی است که بیش از یک دستگاه از جمله محتوا و ارتباط درگیر آن بوده تا با طی مراحل لازم مجوز مربوط به آن صادر و خدمات چندرسانه‌ای تعاملی در اختیار اشخاص قرار گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.