ارسیا مقدم: همچنان خودم را یک امپرسیونیست می دانم

۱۱خردادماه،

نمایشگاه نقاشی ˝ارسیا مقدم˝ با عنوان سانتی مانتال و خاطره تا ۱۳ خردادماه در گالری هما برپاست.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛نمایشگاه نقاشی “ارسیا مقدم” با عنوان سانتی مانتال و خاطره تا ۱۳ خردادماه در گالری هما برپاست.

مدیر گالری هما در یادداشتی بر این نمایشگاه نوشته است: “ارسیا مقدم یک رئالیست جادویی ست ، جادوی این هنرمند از برخورد مالیخولیایی اش با جهان نشات می گیرد ، دنیا در نظر او تفسیر هنرمندانه است بعلاوه همه اشتیاق ها و مطالبات انسان در برابر سوژه ، او آنچنان مبهوت جهان خود ساخته اش می ماند که گاه بیننده را فراموش می کند و حسن کار او در همینجاست . ارسیا مقدم نقاشی را از راه عجیب و غریبی آغاز کرده به قول خودش نقاش خاطره هاست ، خاطراتی که بیشتر از آن که ریشه در زندگی او داشته باشند مغروق در اوهام او می باشند ، شهرها ، بهشت ها ، گربه ها ، تدفین ها ، اتومبیل ها، وال ها ، پلنگ ها ، کودکان ، جنگل ها و ….”

ارسیا مقدم نیز دربارهٔ این واقعیت جادویی می گوید: ممکن است سرزمینی را ترسیم کنیم که در آن برکه هست ، گلخانه و اتومبیل قدیمی هست . یک شیر قرمز آنطرف ایستاده و یک پری دریایی به یک بچه گربه شیر می دهد و پیرزنی برای نوه اش ژاکت می بافد . مردی برای زنی بازو گرفته ، یک نهنگ هم در برکه مشغول آبتنی است . اگر این تصویر برای من آشنا باشد می توانم آن را به عنوان طبیعتی دیگر بپذیرم .

ارسیا عبداللهی مقدم متولد ۱۳۵۱ در شهر تهران است. به قول خودش نه سنتگر است و نه بسیار مدرن به اصطلاح امروزی از قانونمندی مطلق و هرج و مرج بدم می آید و به طور کلی دلم نمی خواهد از آنطرف پشت بام بیافتم پائین.

این نمایشگاه تا ۱۳ خرداد ادامه دارد و علاقمندان می‌‌توانند برای بازدید از این آثار همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ و جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری هما واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۳۲/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.