تعیین تکلیف نرخ ارز در بورس

جام جم آنلاین: رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه «فعلا برنامه‌ای برای تغییر قیمت ارز(مرجع) در داخل کشور نداریم.» با اشاره به ساز و کار تعیین قیمت ارز گفت:در آینده‌ای نزدیک برای تعیین قیمت ارز، در بورس ارز تعیین تکلیف خواهد شد.

محمود بهمنی ، با اشاره به تشکیل بورس ارز و با تاکید بر اینکه تشکیل بورس ارزی جلوی سوء استفاده‌ها را خواهد گرفت، گفت:« بانک مرکزی نمی‌تواند مرتبا قیمت ارز را پایین بیاورد ولی سعی کردیم آن را کنترل کنیم.»

وی همچنین چندی پیش در حاشیه همایش بانکداری اسلامی گفته بود:برخی از وارد‌کنندگان کالا‌ها را با ارز دولتی وارد می‌کنند، ولی آن را با نرخ ارز آزاد به مردم عرضه می‌کنند که باید نظارت‌های لازم در این مورد صورت گیرد که آن وظیفه وزارت بازرگانی است.

وی ادامه داد: این دسته یا باید مابه‌التفاوت را در این زمینه پرداخت کنند یا با قیمت ارز مرجع که در واقع به قیمت ارزی که کالایشان را وارد‌ می‌کنند، را به فروش برسانند.

بهمنی با تاکید بر این‌که نباید منابع و حق و حقوق مردم پایمال شود، گفت: عده خاصی از رانت استفاده می‌کنند که ما تماما به دنبال آن هستیم این فاصله و این رانت‌ها را حذف کنیم تا به خزانه کشور وارد شود.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.