رفع فیلترینگ الف در اسرع وقت

جام جم آنلاین: ۲۴پایگاه خبری با صدور بیانیه مشترکی، خواستار رفع توقیف بلادرنگ پایگاه خبری الف شدند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین در پی فیلتر شدن سایت خبری – تحلیلی الف از ظهر روز دوشنبه، ۲۴ پایگاه خبری بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

ملت بزرگ ایران، این روزها با وجود همه سختی‌ها، فشارها و دشمنی‌ها، در حال گذر از گردنه تاریخی بزرگی است؛ این مرحله خاص، شرایط داخلی کشور را به یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی تبدیل کرده است، شرایطی که بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، جز با همدلی و اتحاد داخلی امکان گذار از آن به شرایط مطلوب و قله‌های پیروزی امکان‌پذیر نیست.

در این شرایط انتشار خبر توقیف پایگاه خبری الف که یکی از سایت‌های اصلی و فعال در امر اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود، اتفاقی بود که جامعه رسانه‌ای کشور را به یک‌باره شوکه کرد. شرایط حساس کشور ایجاب می‌کرد مسئولین محترم قوه قضائیه در راستای منویات مقام معظم رهبری شرایط را برای کاهش تنش‌های رسانه‌ای در داخل کشور مهیا کنند روندی که با تصمیم دادستان محترم تهران، شاهد خدشه‌دار شدن آن هستیم.

این در حالی است که حتی اگر شرایط ایران در فضای بین‌المللی نیز خاص نبود، باز هم توقیف و توقف یک رسانه پر مخاطب، اثرگذار و مدافع آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، امری برازنده نظام بزرگ و مقتدر ایران نبود. به نظر می‌رسد برخوردهای این‌گونه با رسانه‌های مطرح، ثمری جز کند شدن تیغِ نقد، به عنوان شاه‌رگ حیاتی جامعه نداشته و از سوی دیگر اقدامات عدالت‌طلبانه و قابل تقدیر قوه قضائیه را نیز زیر سوال اما و اگرهای سیاسی و حزبی خواهد برد.

امضا کنندگان این نامه، ضمن تاکید بر حفظ حریم قانونی و رعایت موازین حقوقی در برخورد با رسانه‌ها، خواستار بازگشایی عاجل این سایت خبری بوده و امیدوارند تا مقامات محترم قضایی، راه هایی را جهت گفت و گو، ایجاد شرایط بهتر برای نقد و رعایت آزادی بیان رسانه‌ها فراهم آورند.

امضاکنندگان به ترتیب حروف الفبا:

۱٫ افکارنیوز
۲٫ ایران‌دیپلماتیک
۳٫ بولتن
۴٫ ممتازنیوز
۵٫ ۵۹۸
۶٫ پیمانه
۷٫ تعامل
۸٫ تریبون
۹٫ جهان‌نیوز
۱۰٫ چارقد
۱۱٫ خبرگزاری‌دانشجو
۱۲٫ خبرنامه‌دانشجویان‌ایران
۱۳٫ رجانیوز
۱۴٫ رویداد
۱۵٫ سیاست‌نامه
۱۶٫ سوک
۱۷٫ شفاف
۱۸٫ عماریون
۱۹٫ صراط‌نیوز
۲۰٫ فرارو
۲۱٫ فردانیوز
۲۲٫ مشرق‌نیوز
۲۳٫ ملت‌‌آن‌لاین
۲۴٫ و موج‌قانون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.