˝جیب بر خیابان جنوبی˝ بستری عاشقانه دارد

سیاوش اسعدی در گفت و گو با هنرآنلاین عنوان کرد:

ساوش اسعدی که با فیلم ˝جیب بر خیابان جنوبی˝ در جشنواره فیلم فجر حضور داشت دربارهٔ فیلمش گفت : ˝جیب بر خیابان جنوبی˝ بستری عاشقانه دارد

 سیاوش اسعدی در گفت وگو با هنر آنلاین در باره شباهت های فیلم” جیب بر خیابان جنوبی ” با فیلم اول ش” حوالی اتوبان گفت : بهر حال میان این دو ساخته ام شباهت هایی در خصوص فرم ، فضا سازی و مضمون وجود دارد .
این کارگردان در باره نام فیلمش و ادای دین به فیلم ساموئل فولر(جیبب بر خیابان جنوب) افزود : فیلمم ربطی به فیلم ساموئل فولر ندارد وفقط به سبب تشابه اسمی این سوال در ذهن مخاطب به وجود می آید.

این فیلم ساز در باره ژانرنو آر خیابانی بودن فیلمش گفت : ژانری به عنوان نوآر نداریم و اگر هم داشته باشیم من تعریف درستی از آن در ذهن ندارم . به گونه نوآر علاقه مند هستم وفیلمم را می گردد در این دسته بندی قرار داد و فیلم یک بستر عاشقانه ای دارد .

اسعدی در مورد انتخاب بازیگران فیلم عنوان کرد : بخشی از بازیگران فیلم انتخاب های اولیه ام نبودند و بتدریج به این ترکیب رسیدیم که ترکیب بدی هم نیست و راضی هستم و همه بازیگران به درستی توانستند در قالب نقش هایشان بازی موثری ارائه کنند .

سازنده ” حوالی اتوبان ” در تاثیرات استفاده از فضاهای جنوب شهر تهران در فضا سازی فیلم گفت :
نمی توانم در این باره قضاوتی داشته باشم . در فیلم های از جنس “جیب بر خیابان جنوبی “جنس معماری ، بافت ، لوکیشن در فضا سازی نقش مهمی دارد .
این کارگردان در مورد این پرسش که به چه سبب معدود تجربه های فیلم سازی نوآر در سینمای ایران چندان موفق نبوده اند افزود : به این گونه فضا سازی در فیلم سازی علاقه دارم . همه دوستان فیلم سازی که در این حوزه فیلم سازی کرده اند کارشان خوب بوده است وشاید سبب ناموفق بودن بعضی از این فیلم ها به عدم شناخت درست فیلم سازان از این گونه بوده است .به شخصه از این نوع آدمها شناخت و اطلاعات کافی دارم .

اسعدی در باره تاثیرات حضور در جشنواره فیلم فجر گفت : معتقدم جشنواره مکانی است برای جمع شدن اهالی سینما دور هم ودیدن عملکرد یک ساله مان درحوزه فیلم سازی . از طرف دیگر فجر جشنواره ملی است که برای همه ما عزیز و مهم است و برگزاریش برای همه تب و تاب دارد .نهایتا اگر فیلمی جایزه ببرد مثل اسکار نیست که سرنوشت فیلمساز و کارش را دگرگون کند .

پایان پیام//


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.