˝سردار مهر و ماه˝ اثری ارزشمند از واقعه عاشورا است

۱۷م دیماه ،

وزیر ارشاد پس از تماشای نمایش ˝سردار مهر و ماه˝ گفت: این نمایش اثری ارزشمند و جذاب از واقعه عاشورا است که به شخصیت و وفاداری حضرت عباس و اقدامی که در کربلا انجام داد،‌ می‌پردازد.

به گزارش هنرآنلاین، روز قبل (۱۶ دی ماه) سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش “سردار مهر و ماه” نشست.

حسینی پس از پایان این نمایش گفت: “سردار مهر و ماه” اثری ارزشمند است که بیانگر گوشه ای از واقعه عاشورا است که به شخصیت و وفاداری حضرت عباس و اقدامی که در کربلا انجام داد،‌ می‌پردازد. استفاده از هنرهای مدرن در این نوع آثار لازم است و خود این ابزارها جاذبه‌ای را برای تمشاگر خود ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: هنرمندان باید از ابزارهای مختلف برای جذب مخاطب برای انتقال پیام اثر استفاده کنند، در این نمایش این اتفاق رخ داد. تلفیق نور، حرکت، موسیقی و کلام سبب شد تا تماشاگر مجذوب اثر شود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: در “سردار مهر وماه” پیام‌های بسیاری بود که در این کار احیای پیام ارزنده واقعه عاشورا به تصویر کشیده شد. امیدوارم هنرمندان هم در این مسیر گام بردارند تا در مناسبت‌های دینی و مذهبی همیشه برنامه‌های مناسب داشته باشیم.

در این نمایش کوروش سلیمانی و سعید داخ بازیگر، سیامک احصایی طراح صحنه و نادر رجب‌پور طراح حرکت، آتیلا پسیانی مشاور کارگردان می باشند.

همچنیندر این اثر نمایشی قطعات اشعاری توسط محمدرضا کوهستانی سروده و برای صحنه نمایش تنظیم شده که با آواز حمیرضا نوربخش همراه می‌شود.

“سردار مهر و ماه”، روایت پر رمز و راز دستان سرداری است که بر خاک می‌افتد تا به جای وصال مشکی آب، دریایی از حقیقت به خیمه‌ها برسد. آن سان که تا ابد دهر تمام تشنگان حقیقت، سیراب مشک دریایی سقایی تشنه لب گردند…

این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مرکز هنرهای نمایشی هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می رود.


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.