˝شکار˝ دانمارکی‌ها روی پرده فجر

۳۰م دیماه ،

معرفی فیلم‌های بخش جشنواره جشنواره‌های فیلم فجر/۳

درام سینمایی ˝شکار˝ (The Hunt) به کارگردانی توماس وینتربرگ، فیلمساز شناخته شده و خلاق دانمارکی در بخش ˝جشنواره جشنواره‌ها˝ به همراه ۱۰ فیلم مطرح از کشورهای مختلف جهان در سی‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

به گزارش سرویس بین‌المللی هنرآنلاین، توماس وینتربرگ در روز ۱۹ ماه می سال ۱۹۶۹ میلادی به دنیا آمده و فارغ‌التحصیل رشته فیلمسازی از مدرسه بین‌المللی فیلم دانمارک است.

بنابر این گزارش، وینتربرگ به همراه لارس فون‌تریه از بنیان‌گذاران موج نوی سینمای دانمارک ‌است و پیش از این یک‌بار جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را برای فیلم “جشن” از آن خود کرده است.

فیلمنامه درام “شکار” را توماس وینتربرگ و توبیاس لیندهلم به صورت مشترک نوشته‌اند و داستان فیلم دربارهٔ شخصیتی به نام لوکاس (مربی یک کودکستان در یک روستای کوچک در دانمارک) است که به اشتباه در مضان اتهام قرار می‌گیرد.

“مدس میکلسن” به‌ خاطر بازی در این فیلم، موفق به دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم کن شد. علاوه بر این، ” شکار” در جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۱۲، نیز حضور داشته و با واکنش بسیار خوب منتقدین و تماشاگران مواجه شده است.

در فیلم ۱۱۱ دقیقه‌ای “شکار” که به زبان دانمارکی ساخته شده، مدس میکلسن، الکساندرا راپاپورت، توماس بو لارسن و لارس رانثه به عنوان بازیگران ایفای نقش کردند.

دیگر عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: شارلوت بروس کریستنسن فیلمبردار، آن اوسترود و یوناس بلیسکوف یانسن تدوین.

گفتنی است، امسال در بخش “جشنواره جشنواره‌ها” سی‌ویکمین دوره جشنوراه بین‌المللی فیلم فجر ۱۱ فیلم مطرح از کشورهای مختلف دنیا نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/ 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.