آبی‌ها در آستانه یک رکورد منحصر به فرد

۲۵اردیبهشت،

تیم فوتبال چلسی که سال قبل موفق شد با شکست بایرن مونیخ در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا برسد، امشب برای فتح لیگ اروپا به مصاف بنفیکا می‌رود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  چلسی چنانچه امشب در آمستردام آرنا بتواند بنفیکا را شکست دهد به عنوان تنها باشگاه اروپایی خواهد بود که پس از فتح لیگ قهرمانان اروپا به لیگ اروپا دست پیدا می‌کند. اطلاعات و نتایج کامل لیگ اروپا را در اینجا ببینید.

آبی‌های انگلیسی برای کسب این جام ارزشمند کار دشواری مقابل بنفیکای پرتغال پیش رو دارند. این تیم در بازی امشب “جان اوبی میکل”، “جان تری” و “ادن آزار” را به احتمال فراوان به سبب آسیب‌دیدگی به خدمت نخواهد داشت. ضمن اینکه آبی پوشان قادر نیستند از “دمبا با” استفاده کنند چون این بازیکن از میانه‌های فصل به چلسی پیوسته است.

چلسی برای حضور در این دیدار در مرحله نیمه نهایی از سد باسل سوییس قبل و بنفیکا مقابل فنرباغچه به برتری رسیده است. نکته جالب توجه اینکه “رافا بنیتز”، مربی اسپانیایی چلسی، به صورت موقت در این تیم فعالیت می‌کند و کسب این جام چه بسا بتواند موقعیت این مربی را در استمفوردبریج تحکیم کند.

“اسون گوران اریکسون” که سابقه هدایت تیم ملی انگلستان را دارد شانس تیم بنفیکا را کم نمی‌داند. این مربی سوئدی اظهار داشت: مطمئنا چلسی از شانس بالاتری برای قهرمانی برخوردار است چراکه تیم بسیار کاملی دارد اما تکنیک فردی بازیکنان بنفیکا بهتر است. آنها توپ را به خوبی کنترل می‌کنند و بازی خوبی ارائه می‌دهند.

اریکسون از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ هدایت این تیم پرتغالی را بر عهده داشته است. بنفیکا دو بار در سال های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۲ به عنوان قهرمانی رقابتهای باشگاه‌های اروپا دست پیدا کرده است.

به گزارش مهر، قضاوت این دیدار مهم بر عهده “بیورن کویپرز” است. کمک‌های این داور ۴۰ ساله هلندی دو هموطنش “ساندر فن روکل” و “اروین زینسترا” خواهند بود. کویپرز از سال ۱۹۹۱ اولین داور فوتبال اروپا است که یک دیدار فینال را در خانه خود سوت می‌زند. در سال ۹۱ “تولیو لانسه” دیدار پایانی رقابتهای باشگاه‌های اروپا را در باری ایتالیا قضاوت کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.