آتشفشان در شانگهای

۰۸اردیبهشت،

آتشفشان در شانگهای

Bookmark and Share

یکی از ستاره‌های نمایشگاه خودروی شانگهای کانسپت  «ولکانو» یا آتشفشان است. سوپرکاری که توسط شرکتی ایتالیایی به نام «آیکونا» طراحی شده که دفتر مرکزی‌اش در شانگهای است. 

طراح این کانسپت ساموئل شوفارت فرانسوی است. او پیش از این در استودیوی برتونه و کارخانه‌های جگوار و نیسان کار کرده است. طرح او توسط کارخانه ایتالیایی «سکومپ» ساخته شد. شاسی ماشین از آلومینیوم و بدنه از فیبرکربن ساخته شده است.

آتشفشان در شانگهای

تصمیم گیری دربارهٔ قوای محرکه این خودرو به کلودیو لومباردی سپرده شد. مهندسی که تخصصش مسابقات اتوموبیلرانی است. او در دهه هشتاد با تیم رالی لانچیا افتخارات بسیاری کسب کرد و در دهه نود میلادی موتورهای ماشین فرمول یک تیم فراری را می‌ساخت. 

لومباردی دو امکان برای ولکانو در نظر گرفته است. این کانسپت هم می‌تواند یک موتور دوازده سیلندر با دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۹۵۰ اسب بخار داشته باشد و یا می‌شود آن را با ترکیب یک موتور شش سیلندر و دو موتور الکتریکی ساخت که در مجموع ۸۷۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. 

با موتور قوی‌تر شتاب صفر تا صد کیلومتر این ماشین کمتر از سه ثانیه است. با این قوای محرکه حداکثر سرعت ماشین نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. 

آتشفشان در شانگهای

آیکونا می‌گوید هدفش ساخت خودرویی بود که توانایی‌های یک سوپرکار را با کاربردها و امکانات یک خودروی شهری ترکیب کند. داشتن سیستم هیبرید سبب شده این خودرو بتواند مسافت‌های کوتاه شهری را بدون تولید هیچ آلودگی تنها با قوای محرکه الکتریکی حرکت کند. 

تا پیش از برگزاری نمایشگاه شانگهای آیکونا تأکید می‌کرد که این کانسپت تنها یک پروژه برای نمایش استعداد‌ مهندسان و طراحان این شرکت است و همین یک دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد. 

اما با آغاز نمایشگاه شانگهای آیکونا تأیید کرده به سبب استقبال از این خودرو  در حال بررسی ساخت پنج دستگاه از آن است. 

برچسب ها : نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۴ | آیکونا | ولکانو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۲۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.