آخرین قطعه بتنی پیش ساخته پل‌های بزرگراه طبقاتی صدر ساخته شد

۲۷خردادماه،

http://www.bananews.ir/معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه احداث بزرگراه طبقاتی صدر تنها یک اقدام مهندسی نیست، افزود: عملیات احداث بزرگراه طبقاتی صدر یک ریل‌گذاری تازه برای فعالیت های آتی جامعه مهندسی کشور بوده و مسیری است که مهندسان و متخصصان توانمند داخلی را به اجرای پروژه های بزرگتر رهنمون می‌کند.

به گزارش مازیار حسینی در مراسم تولید آخرین قطعه پیش ساخته بتنی پل های بزرگراه طبقاتی صدر، اظهار کرد: پروژه احداث بزرگراه طبقاتی صدر در قالب یک پروژه طرح و ساخت آغاز شد و تدقیق بسیاری از امور مربوط به طراحی، برداشت های میدانی و معارضات این پروژه در زمان اجرا یکی از دشواری های عملیات اجرایی به شمارمی آمد.

وی همچنین افزود: بومی کردن مراحل طراحی و اجرای پروژه بزرگراه طبقاتی صدر بدون شک یکی از مهمترین افتخارات جامعه مهندسی کشور است.

 

حسینی با اشاره به کیفیت فراتر از استاندارد عملیات طراحی و تولید قطعات بتنی پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، استفاده گسترده از بتن خود متراکم را به عنوان یکی از ویژگی های متمایز طرح برشمرد و گفت: در حالی که تا پیش از اجرای این پروژه عنوان بتن خودمتراکم تنها در پروژه های دانشگاهی و در حجمی محدود به چشم می خورد، در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر اقدامات وسیعی روی دانه‌بندی، طرح اختلاط و زمان گیرش بتن انجام شد و کاربرد بتن خودمتراکم توانست دغدغه موجود در مورد دوام و کیفیت بالای بتن در اجرای این طرح عظیم عمرانی را برطرف کند.

بر اساس این گزارش، تولید قطعات بتنی پیش ساخته در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر از ابتدای آذرماه سال آغاز شد. کل قطعات مورد نیاز برای احداث پل اصلی، عرشه پل های رمپی و سرستون های این پروژه در مجموع شامل ۵۷۷۰ قطعه بتنی است که با فعالیت شبانه روزی ۱۳۰۰ نفر در دو شیفت کاری در کمتر ۷ ماه تولید شد تا روند عملیات نصب قطعات بدون هیچ معطلی پیش برود.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.