آخر هفته با نگارخانه های شهر

به گزارش ایرنا، موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر نمایشگاهی از چهار هنرمند به نام های ‘محمد حاجی خان میرزایی’،’مهدی سلحشور’،’مینا طلایی’ و ‘امینه کاظم زاده’ به صورت گروهی برگزار می کند.

دراین نمایشگاه ۳۰ اثر حجم از این هنرمند در نگارخانه خیال نو موسسه صبا به نمایش گذاشته می شود.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه به طورعمده در قالب مجسمه های فیگوراتیو و انتزاعی با استفاده از متریال‌های متنوعی از سنگ و چوب تا فلز و چرم بوده و اندازه‌های آن نیز از ۵۰ در ۶۰ سانتیمتر تا ۳ متر را شامل می شود.

نمایشگاه گروهی حجم یکشنبه ۲۵ تیر ساعت ۱۷، در نگارخانه خیال نو موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش می یابد.

این نمایشگاه تا ۱۲ مرداد همه روزه بجز ایام تعطیل، از ساعت ۱۰ لغایت ۱۹، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

***گردهمایی ۱۵مجسمه‌ساز جوان در گالری ساربان

گالری ساربان از روز جمعه ۲۳ تیرماه به استقبال نمایشگاهی از آثار حجمی و چیدمان ۱۵هنرمند زن مجسمه‌ساز می‌رود که آثارشان را با موضوع زن به نمایش می‌گذارند.

‘وید’عنوان نمایشگاهی گروهی از آثار حجمی و چیدمان ۱۵ هنرمند مجسمه‌ساز جوان است که آثارشان را در آخرین هفته از تیرماه به گالری ساربان می‌آورند.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر حجمی از هنرمندانی چون بهار اربابی،پریسا بابایی،ملینا بهرامی،سپیده ترقی،سارا راه انجام،فرناز ربیعی جاه،آزاده روستا،سارا روحی صفت، مینا سرلک،المیرا سلامت،دلبر شهباز،نسترن صفایی،نگار فرجیانی،آتوسا وحدانی و ندا هویدا روی دیوار خواهد رفت.

موضوع کلی این آثار ‘زن’ است که هر هنرمند نگاه متفاوتی به این موضوع در آثارش داشته است و برخی نیز با نگاهی معترض به مسائل و مشکلات قشر زنان جامعه پرداخته‌اند.

آثار گردآوری شده در این مجموعه از تنوع قابل توجهی برخوردار هستند و از مجسمه های برنزی گرفته تا چیدمان‌های نوری را شامل می‌شود.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۳ تیرماه گشایش خواهد یافت و تا ۲ مردادماه آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

***شکوفه‌های زرین بر دیوارهای گالری دی

نمایشگاهی از آثار نقاشی‌خط ‘ربابه حسین‌پور’ با عنوان ‘شکوفه‌های زرین’ جمعه ۲۳ تیرماه در گالری دی روی دیوار می‌رود.

گالری دی از روز جمعه ۲۳ تیرماه میزبان این نمایشگاه است.

حسین‌پور خالق این آثار،برای نخستین بار گزیده‌ای از آثارش را شامل ۲۵ تابلو نقاشی خط به گالری دی آورده است، آثاری که اغلب روی بوم و برخی ازآن‌ها نیز روی مقوا و کاغذ کار شده است.

نمایشگاه آثار ربابه حسین‌پور به مدت یک هفته تا ۲۹ تیرماه در گالری دی برپا خواهد بود.

این گالری در ایام ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه تعطیل خواهد بود و پس از آن از شهریورماه فعالیت خود را با برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان خودآموخته از سر خواهد گرفت.

علاقمندان به هنرهای تجسمی فرصت دارند طی روزهای آخر هفته با مراجعه به نگارخانه های تهران از نمایشگاه های هنری مختلف که دراین مراکز برپاست ،دیدن کنند.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۷۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.