آزمایش موشکی جدید پاکستان

جام جم آنلاین: ارتش پاکستان اعلام کرد که این کشور، اولین موشک میان برد بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، این آزمایش زمان کوتاهی پس از اقدام هند در آزمایش موشک دور برد صورت گرفت.

ارتش پاکستان اعلام کرد: این کشور امروز با موفقیت یک فروند موشک بالستیک میان برد «هاتف ۴» با سیستم تسلیحاتی «شاهین ۱A» را آزمایش کرده است.

بنا بر این گزارش، این موشک که به سمت دریا شلیک شد، نسخه اصلاح شده موشک «شاهین یک» و با بردی بیشتر است. ارتش پاکستان در عین حال به برد دقیق این موشک اشاره‌ای نکرد.

«طلعت مسعود» ژنرال بازنشسته ارتش پاکستان و از تحلیل‌گران مسائل دفاعی گفت: این موشک قابلیت هدف قرار دادن اهدافی تا شعاع ۱۲۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتر را داراست.

این آزمایش درست چند روز پس از آن صورت گرفت که هند اعلام کرد که این کشور با موفقیت، یک موشک دوربرد بالستیک بین قاره‌ای با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به وزن ۱.۵ تن را از یک پایگاه نظامی به سمت سواحل شرقی ایالت «اوریسا» پرتاب کرده است.

پاکستان در رقابت با هند، به طور مداوم آزمایش‌های موشکی متعددی را انجام داده است. این دو کشور همسایه از زمان استقلال پاکستان از هند در سال ۱۹۴۷ تاکنون وارد رقابت تسلیحاتی شده‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.