آسیا نیمه تعطیل، آمریکا تعطیل، اروپا در ابهام

خبرگزاری پانا: نگرانی های بین المللی در خصوص سلامت اقتصادی در اسپانیا و کاهش رشد اقتصادی در چین موجب شد سهام بخش منابع طبیعی در بازار آسیا با افت رو به رو شود.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از بورس، امروز این کشورها با شروع معاملات شاهد افت شاخص بازارها بودند در حالی که این بار، بازار ژاپن در تعطیلات روز سلامت و ورزش به سر می برد.

بر اساس این گزارش، نگرانی های بین المللی در خصوص سلامت اقتصادی در اسپانیا و کاهش رشد اقتصادی در چین موجب شد سهام بخش منابع طبیعی در بازار آسیا با افت رو به شود.

در بازار چین، شاخص شانگهای با کاهش ۰٫۶ درصدی رو به رو شد و بورس هنگ کنگ ۰٫۵ درصد کاهش شاخص داشت، در حالی که کره جنوبی ۰٫۵ درصد افت شاخص را متحمل شد و اس اند پی استرالیا ۰٫۳ درصد منفی شد و تایوان ۰٫۹ درصد کاهش شاخص تایکس را به ثبت رساند.

در این میان، شرکت های فلزات مثل شرکت معدنی نیوکرست در چین با کاهش ۳٫۱ درصدی قیمت سهام رو به رو شد و شرکت پتروشیمی پتروچاینا کاهش ۱٫۳ درصدی ارزش سهام را از آن خود کرد.

همچنین بانک جهانی با اعلام آماری در خصوص کاهش رشد اقتصادی در چین ، بازارها را شوکه کرد.

این بانک اعلام کرد، رشد اقتصادی چین در سال جاری ۷٫۷ درصد بوده در حالی که در سال گذشته چین بالغ بر ۸٫۲ درصد رشد اقتصادی را پشت سر گذاشته است.

بر این اساس، در اروپا، مذاکرات رهبران این منطقه در لوکزامبورگ طی ساعات آتی از سر گرفته خواهد شد در حالی که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پس از این مذاکرات برای نخستین بار به یونان سفر می کند و نخست وزیر اسپانیا در دو روز آتی با رئیس جمهور فرانسه سر میز مذاکره خواهد نشست.

در سوی دیگر، بازار آمریکا امروز در تعطیلات روز یادبود کریستف کلمب به سر خواهد برد و بورس تورنتو کانادا در تعطیلات عید شکرگزاری خواهد بود.

در بازارهای کالایی طلا در آخرین ساعات معاملاتی با کاهش ۰٫۵ درصدی به هر اونس ۱۷۷۱ دلار رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با افت ۰٫۸ درصدی به هر بشکه ۸۹ دلار معامله شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.