آشنایی با خیابان‌های ورزشی جهان؛ از مورینیو تا فدرر

۱۳م اسفند ،

آندریاس تنیسور صاحب‌نام آمریکایی هرگز آدرس محل سکونت خود را فراموش نمی‌کند. در لاس وگاس خیابانی به نام آندریاس آغاسی نام‌گذاری شده. جالب این‌جاست که خانه ۵۴ میلیون دلاری آغاسی نیز در همین خیابان واقع شده.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، هفته قبل شهردار شهر استوبال پرتغال تصمیم گرفت به مناسبت تقدیر از خوزه مورینیو، خیابانی را به نام او نام‌گذاری کند. شهردار شهر استوبال پرتغال، شهر زادگاه خوزه مورینیو، با هدف تقدیر از این مربی خیابانی را به نام او افتتاح خواهد کرد.

این مراسم ۲۳ ماه مارس برگزار می‌شود و مورینیو رسما در این مراسم حضور خواهد یافت. همچنین قرار است در این مراسم از مجسمه جام‌هایی که مورینیو تاکنون در تیم‌های مختلف به‌دست آورده است، به همراه کت معروف او در بازی پورتو و منچستریونایتد در فصل ۲۰۰۴ – ۲۰۰۳ پرده‌برداری شود.

این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و خیابانی به اسم یکی از ستارگان دنیای ورزش نام‌گذاری می‌شود. روزنامه بیلد آلمان در گزارشی به معرفی خیابان‌های ستارگان دنیای ورزش پرداخته:

خیابان فدرر: راجر فدرر یکی از محبوب‌ترین چهره‌های کشور سوییس به حساب می‌آید. چندی پیش شهرداری زوریخ تصمیم گرفت خیابان منتهی به استادیوم گری وبر را به نام این ستاره محبوب نام‌گذاری کند.

خیابان کلینزمن: گایسلینگن، زادگاه یورگن کلینزمن شهر بسیار کوچکی است. خیلی‌ها این شهر را با نام ستاره سابق فوتبال ژرمن‌ها می‌شناسند. خیابان اصلی این شهر کوچک به نام کلینزمن نام‌گذاری شده و در میدانی واقع در این خیابان هم مجسمه‌ای از این فوتبالیست محبوب به چشم می‌خورد.

خیابان بابی مور: سال‌هاست که مجسمه بزرگی از بابی مور در مقابل استادیوم ویمبلی خودنمایی می‌کند. اتحادیه فوتبال انگلیس ساخت این مجسمه را برای قدردانی از این اسطوره انگلیسی کافی ندانسته و علاوه بر این مجسمه خیابان منتهی به استادیوم بزرگ شهر لندن را هم به نام این بازیکن نام‌گذاری کرده‌اند.

خیابان تیم ملی فوتبال اسپانیا: بعد از قهرمانی در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا شهردار مادرید تصمیم گرفت یکی از خیابان‌های اصلی این شهر را به نام خیابان تیم ملی اسپانیا نام‌گذاری کند. بر روی تابلوی کوچه‌های فرعی واقع در این خیابان نیز نام بازیکنان ملی‌پوش تیم ملی اسپانیا به چشم می‌خورد.

خیابان دل‌بوسکه: دل‌بوسکه در بائودیلا فوق‌العاده محبوب است. بعد از این که این مربی در جام ملت‌های اروپا به همراه تیم ملی اسپانیا قهرمان شد این محبوبیت دوچندان و خیابانی در این شهر با نام این مربی با تجربه افتتاح شد.

خیابان پله:
در برزیل ۳ خیابان با نام اسطوره محبوب سرزمین قهوه به چشم می‌خورد. ۲ خیابان به نام پله نام‌گذاری شده و یکی دیگر از خیابان‌های بزرگ و اصلی پایتخت هم نام کامل این بازیکن (ادسون آرانتز دوناسیمنتو) را یدک می‌کشد.

خیابان اوزیل: مسوت اوزیل پیراهن تیم ملی آلمان را بر تن می‌کند اما هنوز هم در سرزمین مادری خود محبوب است. در شهر زادگاه این بازیکن ترک‌تبار خیابانی به نام اوزیل نام‌گذاری شده و قرار است در ماه آینده نیز این بازیکن در مراسم پرده‌برداری از مجسمه خود حاضر شود.

خیابان شوماخر: بزرگ‌ترین پیست کارتینگ اروپا در شهر آرناشتاین آلمان واقع شده. خیابانی که به این پیست منتهی می‌شود خیابان میشائیل شوماخر نام دارد. بعد از خداحافظی شوماخر از دنیای اتومبیل‌رانی قرار بود بر سردر این پیست هم نام میشائیل شوماخر حک شود.

خیابان آغاسی: آندریاس تنیسور صاحب‌نام آمریکایی هرگز آدرس محل سکونت خود را فراموش نمی‌کند. در لاس وگاس خیابانی به نام آندریاس آغاسی نام‌گذاری شده. جالب این‌جاست که خانه ۵۴ میلیون دلاری آغاسی نیز در همین خیابان واقع شده.

خیابان اوزه بیو: روآ اوزه بیو داسیلوا فریه​را یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی کشور پرتغال است. در این کشور اروپایی ۴ خیابان مختلف به نام این اسطوره پرتغالی نام‌گذاری شده.

خیابان هربرگر: سپ هربرگر را باید سمبل و نماد فوتبال ژرمن‌ها دانست. او در دنیای فوتبال رکوردهای زیادی را از خود به جای گذاشته. اما رکوردهای او در مستطیل سبز خلاصه نمی‌شود و به خیابان‌های کشور آلمان هم کشیده شده. او در این لیست رکورددار است و ۱۶ خیابان در آلمان به نام این اسطوره قدیمی نام‌گذاری شده.

خیابان آرمسترانگ: بعد از رسوایی بزرگ لانس آرمسترانگ این دوچرخه‌سوار آمریکایی خیلی چیزها از جمله اعتبار و مدال‌های خود را از دست داد اما هنوز یک خیابان در آستین تگزاس به نام این دوچرخه‌سوار آمریکایی باقی مانده و هنوز شهردار آستین اقدامی برای تغییر نام این خیابان انجام نداده.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.