آشنایی با چیدمانی به سبک “عربی”!

۲۶خردادماه،

اعراب زندگی بسیار تجملاتی دارند، خصوصا ثروتمندان و مقامات ارشد اینگونه کشورها که در کاخهای مجلل زندگی می کنند، بیش از دیگران به فکر تزئین و دیزاین فضای داخلی و خارجی خانه شان می باشند.

 کاخهای سعودی بر خلاف ظاهر بسیار فریبنده شان ،برعکس بسیار پر زرق و برق بوده و تجملات بسیاری در آنها وجود دارد.

به گزارش روزگارنو، یک تصور غیر ارادی همواره دربارهٔ اعراب دنیا وجود دارد، و آن اینکه اعراب سلیقه چیدمان نداشته و یا اینکه شاید زندگی های ساده ای داشته باشند.

اما در همین جا باید اعلام کنم که اتفاقا اعراب زندگی بسیار تجملاتی دارند، خصوصا ثروتمندان و مقامات ارشد اینگونه کشورها که در کاخهای مجلل زندگی می کنند، بیش از دیگران به فکر تزئین و دیزاین فضای داخلی و خارجی خانه شان می باشند.

پیشتر هم نمونه ای از یک کاخ زیبای عربی را به شما نشان داده بودیم و دربارهٔ چیدمان ان نیز تا حدودی صحبت کرده ایم.

چیدمان خانه های عربی، به سبب تداخل فرهنگ غربی و سلیفه آسیایی، در واقع سبک تازهی را به عنوانهای دیزیان خانه اضافه کرده است.

استفاده از رنگهای تند و ضد و نقیض، غالب شدن رنگهایی مانند طلایی بر بیشتر وسایل خانه،بهره گیری از رسوم شنتی آسیایی برای استفاده از فرش در کف سالن و …
همگی از ویژگی های منحصر به فرد این سبک چیدمان موسوم به “چیدمان عربی” شده است.

هرچه سبکهای اروپایی تأکید بر سادگی و همگونی وسایل منزل دارند، چیدمان عربی خصوصا اگر به سران و پولدارها تعلق داشته باشد، از این اصل فاصله گرفته و قوانین چیدمان را به هم می زند.

برای بسیاری از مردم دنیا جالب است تا با این سبک تازه در چیدمان آشنا شوند، بدین منظور تصمیم گرفتیم تا شما را با داخل یکی از کاخ های معروف عربستان سعودی که متعلق به سران این کشور هست آشنا کنیم.عکسها نیازی به توضیح نداشته و همگی خود گویای واقعیت اند.تصاویر را می بینیم؛البته در این سالن از رنگ کرم و قهوه ای و طلایی بهره گرفته شده است:


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.