آشوری در گفتگو با آریا:مسابقات جهانی حکم المپیک را برای کاراته دارد

۱ مهر – ۰۷:۱۱:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا -دبیر فدراسیون کاراته، گفت: مسابقات کاراته وان آلمان موقعیت مناسبی بود تا تیم ملی توسط کادر فنی ارزیابی شود و نقاط قوت و ضعف کاراته کاها مشخص گردد اما با لغو این سفر ، بهترین فرصت را از دست دادیم.
محسن آشوری،دبیر فدراسیون کاراته، ضمن بیان مطلب فوق افزود : کاراته رشته المپیکی نیست، اما مسابقات جهانی برای این رشته از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای حضور قدرتمند در این پیکارها و کسب نتایج مناسب، تیم ملی نیاز به دیدراهای تدارکاتی خوبی دارد. مسابقات آلمان به دلیل حضور اکثر کشورهای قدرتمند اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و…که از رقبای اصلی ما در مسابقات جهانی هستند از سطح بالایی برخوردار است پس از حضور چند ماهه کاراته کاها در اردو بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد اردونشیان به شمار می رفت.
وی تاکید کرد: حضور در کاراته وان آلمان در رنکینگ کاراته کاها هم تاثیر بسزایی داشت و می توانست جایگاه تیم ایران را در رنکینگ تغییر دهد، ضمن اینکه طبق قوانین فدراسیون جهانی برای حفظ جایگاه قهرمانان در رنکینگ، تیمها باید در نیمی از مراحل شش گانه لیگ جهانی شرکت داشته باشند . ما مرحله اول و دوم لیگ های جهانی را که در فرانسه و هلند برگزار شد از دست دادیم، اما در اندونزی و ترکیه حضوری خوب داشتیم و باید برای تثبیت و ارتقاء جایگاهمان در رنکینگ در لیگ آلمان شرکت می کردیم.
آشوری در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات انجام گرفته برای اعزام تیم پیش از موافقت شورای برون مرزی بوده است، گفت: رویه بر این است که پس از موافقت شورای برون مرزی، فدراسیون اقدامات لازم را برای اعزام تیم انجام دهد، اما به دلیل برگزاری پارالمپیک، نشست شورای برون مرزی هم انجام نشد چنانچه برای گرفتن ویزای شینگن ۴۵ روز زمان لازم است و ما هم اقدام به این کار کردیم .
وی در خصوص اینکه آیا میدان تدارکاتی دیگری برای تیم ملی تا پیش از حضور در رقابتهای جهانی در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: با اینکه تیم ملی پیش از حضور درمسابقات جهانی فرانسه نیاز به اردوی تدارکاتی دارد، اما هیچ مسابقه مهمی در تقویم فدراسیون جهانی نیست تنها مسابقات ورلد کاپ یونان است که سطح پایینی دارد که تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی نخواهد بود.
آشوری اظهار داشت: چنانچه بتوانیم موافقت شورای برون مرزی را بدست آوریم و مقدمات کار فراهم شود فدراسیون در نظر دارد که یک تورنمنت ۴ جانبه را با حضور تیمهای مطرح جهان در ایران برگزار کند.
وی در خصوص اردوی تیم ملی به آریا،گفت: مرحله ششم اردوی تیم ملی از فردا در استان قم آغاز شده و تا ۵ مهر ماه ادامه دارد ضمن اینکه دو مرحله بعدی اردو نیز طی روزهای ۷تا ۱۳مهر و ۱۵تا ۲۰ مهر ماه در اصفهان تشکیل خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۲۲۱۹۱۱۲۵۱۵۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.