آغاز به کار بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی سیستان و بلوچستان

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی سیستان و بلوچستان در اولین نشست اعضای این بنیاد گفت: برنامه های غدیری امسال باید از درخشندگی، اثر بخشی و کمیت و کیفیت فوق العاده و در خور این ایام برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام صفر قربانپور ضمن اشاره به تقارن مبارک ۱۳ آبان ماه روز عید سعید غدیر خم با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: در شرایط حساس کنونی، نهضت بیداری اسلامی ،موفقیت‌های درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه های مختلف و استیصال دشمنان اسلام، دهه مبارک امامت و ولایت در سال جاری دارای حساسیت و اهمیت مضاعفی است به حول و قوه الهی و با عنایات او، سال جاری برنامه های غدیری باید از درخشندگی، اثر بخشی و کمیت و کیفیت فوق العاده و در خور این ایام برخوردار باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خطاب به اعضاء بنیاد اظهار داشت: با تلاش جدی، هماهنگی ها و پیگیری‌هایی که از خردادماه در استان انجام شده است زمینه های این موفقیت بزرگ را به اذن الله فراهم کرده است اما در این فرصت باقی مانده اهتمامی افزون‌تر نیاز است.

قربانپور تصریح کرد: آماده سازی فضای رسانه‌ای استان جهت پوشش مباحث غدیری، تقویت و جهت‌دهی به فعالیت‌های نهادهای مردمی و تشکل‌های مذهبی به منظور توسعه فعالیت‌های غدیری از جمله محورهای گفت‌وگو در این نشست بود.

حجت الاسلام صفر قربانپور ضمن تاکید بر تشریح محتوایی خطبه غدیر در جشن‌های استان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در سیستان و بلوچستان مراسم جشن‌های دهه امامت و ولایت در طول ده شب در ده مسجد شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی و پیش بینی‌های انجام شده حاکی از آنست که مراسم دهه امامت و ولایت از گستردگی بیشتری در سطح استان برخوردار باشد و با هماهنگی‌های انجام شده در تمام شهرستان‌ها ستادهای غدیر فعال شده که البته در شهرستانها اوج برنامه‌های مورد نظر در روزهای پایانی دهه مذکور است.

قربانپوراظهار داشت: امام علی(ع) تنها بحث شیعه و مذهب تشیع نیست در حالی که بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت علی (ع) بحث امت اسلامی است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به بافت مذهبی و قومی سیستان و بلوچستان باید از این سرمایه معنوی(حضرت علی (ع))به منظور حفظ وحدت اسلامی استفاده کنیم.

وی گفت: برداشت شیعیان از غدیر، سرپرستی و زعامت و برداشت اهل سنت از این اتفاق، دوستی و محبت رسول مکرم اسلام (ص) به حضرت علی (ع) است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.