آغاز ثبت‌نام آزمون کاردانی نظام تازه فنی‌وحرفه‌ای/شرایط شرکت در آزمون

۱۹اردیبهشت،

vahid (8)-26.jpg

ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام تازه دانشگاه فنی و حرفه‌ای سال ۹۲ آغاز شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوطلبان می‌توانند تا روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام در آزمون دوره‌های کاردانی نظام تازه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

داوطلبان در صورت علاقمندی به گزینش در رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باید علاوه بر کارت اعتباری ثبت‌نام، کارت اعتباری علاقمندی به مبلغ ۲۹۰۰ تومان نیز خریداری کنند.

شرایط شرکت در آزمون کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

افرادی که دارای گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی و یا دیپلم کامل متوسطه نظام تازه یا قدیم نظری می‌باشند، اجازه ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را ندارند و در صورت‌ شرکت متخلف شناخته شده و در هر مرحله از تحصیل ‌که باشند، قبولی‌ آنان لغو و از ادامه تحصیل‌ آنها ممانت می‌شود و ملزم به پرداخت‌ غرامت‌ خواهند بود.

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه آزمون‌ دوره‌های کاردانی نظام تازه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی سال اعم از اینکه ثبت‌نام‌ کرده و یا ثبت‌نام نکرده‌اند، اجازه ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در این‌ آزمون‌ را ندارند، مگر با دلایل موجه از سازمان سنجش مجوز دریافت کرده باشند.

دانشجویان دوره‌های شبانه (نوبت دوم) دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه‌ای و یا مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، می‌توانند بدون انصراف از تحصیل در این آزمون‌ ثبت‌نام ‌و شرکت‌ کنند، این دسته از داوطلبان در صورت قبولی در آزمون سال و قبل از ثبت‌نام در کدرشته قبولی تازه، باید از مؤسسه محل قبولی خود تسویه حساب کامل کرده و گواهی مربوط را به مؤسسه محل قبولی تازه ارائه کنند.

این دسته از داوطلبان پس از انصراف قطعی اجازه بازگشت و ادامه تحصیل در کدرشته قبولی قبلی خود را نخواهند داشت.

همچنین دانشجویان‌ دوره‌های شبانه (نوبت دوم) دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه‌ای و یا مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، در صورت تمایل به ثبت‌نام و شرکت مجدد در این آزمون، الزامأ باید پس از انصراف قطعی از تحصیل، خود را به حوزه‌های وظیفه عمومی معرفی و به خدمت اعزام شوند. این دسته از داوطلبان پس از اتمام دوران خدمت نظام وظیفه اجازه ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را دارند.

با توجه به محدودیت امکانات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و لزوم توزیع عادلانه فرصت‌های موجود بین تمامی متقاضیان، آن دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتی (آموزش رایگان) تحصیلات خود را در رشته‌ای به اتمام رسانیده‌اند، مجاز به شرکت و انتخاب دوره روزانه در این آزمون نمی‌باشند.

این قبیل از داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند برای رشته‌های دوره شبانه و یا مؤسسات غیرانتفاعی، متقاضی شوند و یا در صورت قبولی در دوره روزانه باید برابر ضوابط مربوط با پرداخت شهریه ادامه تحصیل کنند.

بر اساس این گزارش، آزمون‌ دوره‌های‌ کاردانی‌ نظام تازه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی سال در‌ روز جمعه ۲۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.