آغاز رقابت روبات‌های هوشمند برای کشف تقلبات و شناسایی رفتارهای غیر طبیعی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دومین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر را در سه بخش مسابقات رباتیک، مسابقات هوش مصنوعی و فن بازار ایده و تقاضا از امروز آغاز به کار کرد.
 
در بخش مسابقات هوش مصنوعی تیم‌های شرکت کننده در بخش های تشخیص رفتار غیر عادی در محیط های بسته، تشخیص نفوذ در شبکه‌های کامپیوتری، تشخیص تقلب در تراکنش‌های بانکی، تشخیص و تعیین نوع خودرو، حذف علایم اضافی از ویدئو، شناسایی متون تایپی فارسی، تصحیح هوشمند قرائت نماز، شناسایی فایل‌های ویروسی، سخت افزارهای هوشمند و شناسایی چهره انسان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
 
در مراسم افتتاحیه این مسابقات دکتر رضا صفابخش- رئیس مسابقات هوش مصنوعی با تاکید بر اینکه این بخش از مسابقه با توجه به موضوعات و مسایل بخش صنعت اجرایی شده است؛ گفت: مساله شناسایی متون فارسی تایپ شده یکی از موضوعاتی است که از سوی بعضی نهادها چون کتابخانه ملی مطرح شده است.
 
وی کشف تقلبات بانکی را از موضوعات مورد علاقه بانک‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: شناسایی رفتارهای غیر طبیعی از طرف یکی از بانک‌ها به ما پیشنهاد شد که در این مسابقه به آن پرداخته خواهد شد.
 
صفابخش شناسایی چهره را از دیگر موضوعات پیشنهاد در این مسابقه ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر این از سوی صدا و سیما موضوع حذف علائم اضافه از ویدئو پیشنهاد شده بود.
 
رئیس بخش مسابقه هوش مصنوعی با بیان اینکه موضوع تصحیح قرائت نماز نیز از سوی سازمان حج و زیارت ارائه شد، ادامه داد: بخش سخت افرار هوشمند نیز از موضوعات تازهی است که در این مسابقات اضافه شد و تلفیقی است از بخش سخت افزار دیجیتال و روش‌های هوشمند که در سخت افزارها از آنها استفاده می‌شود.
 
وی از حضور ۴۰ دانشگاه در این مسابقات خبر داد و یادآور شد: از میان ۱۵۰ تیم شرکت کننده پس از داوری ۷۰ تیم امروز و فردا در ۱۰ لیگ به رقابت می‌پردازند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.