آغاز سال آبی جدید از اول مهر/ اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین آب شرب

علیرضا دایمی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه در حال حاضر میزان بارندگی ها ۱۷ درصد زیر نرمال است، گفت: احتمالا بدون بارش های جدی در کشور، امسال نیز مانند سال های گذشته کشور با پدیده خشکسالی مواجه باشد.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر اینکه خشکسالی در سال آبی جاری ادامه داشت، افزود: برای سال آبی آینده نیز سازمان هواشناسی پیش بینی های ۳ ماهه انجام می دهد و برای ۳ ماهه ابتدای سال آبی جدید (پاییز ۹۱) نیز وضعیت زیرنرمال اعلام شد که البته باید گفت فاصله زیادی نیز با وضعیت نرمال وجود ندارد.

دایمی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تامین آب شرب مورد نیاز کشور در سال آبی جدید که از مهرماه آغاز می شود، خاطر نشان کرد: با این حال، اگر بارش های خوبی در پاییز رخ ندهد، ممکن است مشکلاتی در تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی به وجود بیاید.

وی از برنامه ریزی برای تکمیل ۸۰۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی آب، عقب ماندگی شبکه های آبیاری نسبت به تامین آب جبران می شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: برنامه ریزی برای تکمیل ۸۰۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی انجام شده که بخشی از آن از محل فاینانس و منابع مالی پیش بینی شده و بخش دیگری نیز با مشارکت وزارت کشاورزی که بیشتر شبکه های ۳ و ۴ است، آغاز شد.

دایمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، انجام این طرح ها با سرعت در حال اجرا است و پیش بینی می شود ۱۰۰هزار هکتار نیز از اعتبار عمومی تکمیل شود. در سال گذشته نیز ۸۵ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی تکمیل شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.