آلبوم تصویری کنسرت بیژن کامکار منتشر می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

آلبوم تصویری کنسرت ˝دف و نی˝ بیژن کامکار اواسط خرداد ماه سال جاری منتشر می‌شود.

هانا کامکار، نوازنده دف در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: آلبوم تصویری کنسرت “دف و نی” بیژن کامکار که ۳۰ مهرماه سال قبل در تهران و تالار وحدت برگزار شد اواسط خرداد ماه سال جاری منتشر می‌شود.

کامکار در ادامه بیان کرد: کنسرت گروه موسیقی “دف و نی” به سرپرستی بیژن کامکار براساس موسیقی خانقاه بود که بخش اول این کنسرت در دستگاه شور اجرا شد و بیژن کامکار آواز این بخش از کنسرت را بر اساس اشعاری از حبیب خراسانی و شمس تبریزی خواند. “اندر شما بیدلا” اولین قطعه از بخش اول کنسرت “دف و نی” بود و پس از آن قطعه بی‌کلام براساس ساز نی اجرا شد.

این نوازنده افزود: بخش اول این کنسرت با قطعات اندر میان جان، آواز و نی، نیایش، بی من مرو، آواز و نی ادامه پیدا کرد و با قطعه “طرب اندر طرب” به پایان رسید. همچنین بخش دوم از این کنسرت را با اجرای قطعاتی در دستگاه ماهور روی صحنه رفت. آواز در این بخش از کنسرت بر اساس اشعاری از مولانا، سنایی، حافظ و شمس تبریزی خوانده شد.

هانا کامکار تاکید کرد: “درهوای بی‌خودی” اولین قطعه از بخش دوم این کنسرت بود و پس از آن قطعه بی‌کلام نی‌نوازی، طره طرار، طوفان (ساخته پرهام صارمی)، آواز و نی، عیشم مدام است و نی نوازی اجرا شد. همچنین قطعه “اورامان” تنها قطعه کردی در این بخش بود و در پایان این کنسرت قطعه “دگر باره بشوریدم” اجرا شد.

کامکار در پایان گفت: فریدون لاهور، اسحاق چگینی، حسن مکانیکی، حسین قاسم زاده، حسین رضایی نیا، پرهام صارمی، ندا بهزاد، تارا موسویان، آرین رضایی و سهراب کامکار در این کنسرت با بیژن کامکار همکاری کرده‌اند.

 

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.