آلمانها، یونان را نمی خواهند

طبق یک نظرسنجی صورت گرفته، کمتر از یک چهارم آلمانها بر این اعتقادند که یونان باید در حوزۀ یورو باقی بماند که این میزان در تضاد کامل با احساسات ایتالیایی ها و اسپانیایی هاست. این نظرسنجی که ازسوی موسسۀ هریس وابسته به نشریۀ فایننشال تایمز در آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلستان و در میان هزاران شهروند اروپایی صورت گرفته آمده است: ۵۴% آلمانها مخالف باقی ماندن یونان در حوزۀ یورو هستند، در حالیکه این میزان در ایتالیا ۲۱% و در اسپانیا ۲۷% است. به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لزاکو، آنگلا مرکل در وضعیت بسیار نامساعدی در مقابل افزایش مهلت به یونان روبروست. لازم به یادآوری است که نخست وزیر یونان چندی قبل خواهان مهلت بیشتری از سوی رهبران اروپایی برای اجرای برنامه های ریاضتی در کشورش شده بود.
یونان قرار است هزینه های خود را طی ۲ سال آینده تا ۱۲ میلیارد یورو کاهش دهد تا بدین ترتیب رضایت وام دهندگان بین المللی، اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی و بانک مرکزی اروپا را جلب کند. تروئیکا (مرکب از سه نهاد مذکور) به تازگی اعطای وام ۱۷۴ میلیارد یورویی به یونان را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به اجرای برنامه های ریاضتی اعمالی از سوی نهادهای مذکور نموده است.
در این نظرسنجی آمده است: نزدیک به ۴۹% از آلمانها بر این اعتقادند که یونان قادر نیست اصلاحات را در سطح مطلوب به اجرا درآورد و در مقابل این رقم برای ایتالیایی ها ۱۲% و اسپانیایی ها ۳۰% بوده است. نظرات و احساسات فرانسویها و انگلیسی ها نیز بیشتر به آلمانها نزدیک است. گفتنی است خروج یونان از ناحیۀ یورو خسارتی معادل ۱۰% از تولید ناخالص داخلی یعنی ۳٫۵۰۰ میلیارد یورو برای آلمانها به همراه خواهد داشت.

۳۱۲۶۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.