آلمان فراتر از انتظار ظاهر شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامۀ فیگارو ، دلیل موفقیت اقتصاد آلمان به دلیل توجه و اهمیتی است که به تولید در این کشور داده می شود. این کشور بعد از رشد ۰،۵% در سه ماهۀ اول سال جاری شاهد افزایش ۰٫۳% در سه ماهۀ دوم بوده است. این در حالی است که اقتصاددانان منتظر کاهش رشد اقتصادی آلمان بودند.
کاهش نرخ بیکاری در این کشور- که طی ۲۰ سال اخیر در پایین ترین میزان خود قرار دارد و همچنین افزایش دستمزدها، مصرف در این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. صادرات بالای آلمان، موتور دیگری است که اقتصاد این کشور را به حرکت درمی آورد. این مولفه ها سبب شده تا آلمان بتواند کاهش سرمایه گذاریها را در زمان بحران جبران کند.
با این حال بحران بدهی اروپا تأثیرات خود را بر اقتصاد آلمان نهاده است: ۰٫۳% پایین ترین میزان رشد اقتصادی است که آلمان در دومین سه ماهۀ سال ۲۰۰۹ تجربه کرده است. با این حال برخی از کارشناسان کاهش مقطعی تولید ناخالص داخلی آلمان برای سه ماهۀ دوم را پیش بینی کرده اند. با این حال اقتصاد اول اروپا تا این مقطع با سرسختی در مقابل تبعات بحران مقاومت کرده است. موفقیت آلمان در اروپا و در اوج بحران اقتصادی سبب شده تا بسیاری از کشورها به تجربیات آلمان رجوع کنند.

۳۱۲۶۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.