آمادگی دولت برای حمایت از صنعت بیمه

۱۳م آذر ،

بینا- معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت برای هر گونه حمایت از صنعت بیمه آمادگی کامل دارد.
به گزارش بینا محمدرضا رحیمی در نوزدهمین همایش ملی و پنجمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه با اشاره به اینکه بیمه و فرهنگ آن در کشور با سیاست‌گذاریها و برنامه‌ها شکوفا شده است افزود: بر اساس آمار، ضریب نفوذ بیمه حق تولید از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۰ حدود ۵۰۰ درصد رشد داشته است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ۲۴ شرکت از ۲۵ شرکت بیمه، غیردولتی می باشند و انواع خدمات بیمه‌ای را در بازار فراهم کرده‌اند گفت: باید زمینه برای حضور فعال‌تر شرکتهای بیمه در سرمایه‌گذاریهای داخلی و خارجی، افزایش ارتباط با شرکتهای بیمه خارجی و بسترهای توسعه بیمه در کشور فراهم شود و همکاریهای بیمه‌ای با کشورهای همسایه و جهان گسترش یابد.
وی افزود: سهم بیمه در اکثر کشورهای اسلامی از یک درصد تولید ناخالص داخلی آنها فراتر نمی رود، در حالی که شرکتهای بیمه در کشورهای اسلامی می توانند تجربه های متعارف در صنعت بیمه را از کشورهای دیگر بیاموزند.
رحیمی گفت: کارشناسان برآورد کرده‌اند در سال ۲۰۲۴ ارزش حق بیمه در کشورهای اسلامی به ۷٫۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.
وی افزود: رشد اقتصادی در کشورهای اسلامی و منطقه نشانه فراهم شدن زمینه برای حضور فعال‌تر شرکتهای بیمه است.
رحیمی با اشاره به تحریمهای ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: به رغم بعضی مشکلات، خوشبختانه این تحریمها فرصتهای تازهی برای صنعت بیمه ایران فراهم کرد.
وی افزود: صنعت بیمه ایران انحصار بعضی بیمه‌ها را در حوزه‌های صنعت کشتیرانی و هواپیمایی شکست.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شرکتهای بیمه تلاش دشمنان را برای تهدید تجارت خارجی ایران خنثی کردند گفت: بیمه در این بخش نه تنها هزینه‌ای بر دولت تحمیل نکرد بلکه موفق‌ترین گامها را در مقابله با تحریمها برداشت.
وی با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت شرکتهای بیمه ای در عرصه بیمه عمر و زندگی افزود: باید با فرهنگ سازی و با کمک نهادهای آموزشی و رسانه‌ها میزان اهمیت بیمه‌های عمر را در جامعه بالا برد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.