آمریکا پایانه اف ال ان جی می سازد

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت – ۰۵:۲۲:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

برنامه آمریکا برای حضور فعال در بازار صادرات گاز؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- یک شرکت آمریکایی قصد دارد نخستین پایانه اف ال ان جی این کشور را در سواحل خلیج مکزیک بسازد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شرکت خصوصی اکسلریت انرژی (Excelerate Energy)، یک شرکت ال ان جی آمریکایی که موسس آن جورج کایسر، یک میلیارد اوکلاهامایی است، اعلام کرد: این شرکت نخستین پایانه شناور اف ال ان جی آمریکا را در سواحل خلیج مکزیک می سازد.
شرکت اکسلریت در بیانیه ای اعلام کرد: پروژه ال ان جی لاواکا در ایالت تگزاس شاید صادرات ال ان جی را تا سال ۲۰۱۷ با ظرفیت اولیه ۳ تا ۴ میلیون مترمکعب در سال آغاز کند.
این رقم صادرات احتمال دارد معادل ۸ میلیون تن در سال یا حدود یک درصد از عرضه روزانه گاز آمریکا باشد.
شرکت اکسلریت هشتمین شرکت آمریکایی است که منتظر دریافت مجوز از وزارت انرژی آمریکاست تا گاز ارزان این کشور را به بازارهای جهانی جائی که قیمت های گاز بالاست، صادر کند.
افزایش تولید داخلی گاز در آمریکا به دلیل تولید گاز رسی (شیل گس)، قیمت های گاز در اروپا و آسیا را به کمترین حد خود رسانده و سبب شده است که شرکت ها طی ۵ سال گذشته به توسعه پروژه های ال ان جی به منظور صادرات گاز روی آورند.
تا کنون تنها شرکت چنییری انرژی آمریکا مجوز فروش گاز به خریداران بزرگی مانند چین را دریافت کرده است.
چنانچه مجوز همه پروژه های صادرات ال ان جی آمریکا صادر شود، این پروژه ها می توانند حدود ۱۶ درصد از تولید روزانه گاز این کشور را صادر کنند.
این موضوع همچنین سبب نگرانی برخی مصرف کنندگان و سیاستمداران درباره تاثیری که صادرات ال ان جی ممکن است بر قیمت های داخلی گاز در آمریکا داشته باشد، شده است.
پایانه اف ال ان جی شرکت اکسلریت که ۵۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آلمانی آر دبلیو یی است، شامل یک کشتی مایع سازی گاز در خلیج لاواکاست که گاز دریافتی از خط لوله گازی در تگزاس را پس از مایع سازی به کشتی های ال ان جی بر تحویل می دهد تا این ماده را صادر کنند.
شرکت اکسلریت سابقه ای در تکمیل سریع پروژه های واردات ال ان جی ظرف مدت ۱۸ ماه دارد، اما اعلام کرده است که پروژه های صادرات ال ان جی پیچیدگی بیشتر دارند و زمان بیشتری برای اجرای آنها لازم است.
شرکت اکسلریت همچنین با اعلام این که بخش مربوط به طراحی و مهندسی پروژه اف ال ان جی در حال پیشرفت است، گزارش داد: این شرکت در حال مذاکره با خریداران بالقوه، عرضه کنندگان گازی و سرمایه گذاران است.
این شرکت همچنین برای صادرات ال ان جی به دریافت مجوز از سوی وزارت انرژی آمریکا که به دقت در حال بررسی پروژه های ال ان جی آمریکا و تاثیر آنها روی قیمت های داخلی گاز است، نیاز دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۶۱۷۲۲۱۲۴۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.