آیا جنگ ارزی آغاز شده است؟

۲۶ام بهمن ،

آیا جنگ ارزی آغاز شده است؟ | چاپ |
جمعه ۲۷ بهمن ساعت ۲۰:۴۴

بینا- دبیر کل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد سیاست پولی که آمریکا و ژاپن در پیش گرفته اند و در نتیجه بعضی کشورها آنها را به راه انداختن جنگ ارزها متهم می کنند قابل توجیه است زیرا هدف اصلی آنها رشد اقتصادی است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ژاپن و آمریکا از جمله کشورهایی می باشند که با هدف فراهم کردن رشد اقتصادی خود، سیاست های مشوق پولی به اجرا گذارده اند و در همین راستا روند بازخرید اوراق قرضه و سهام شرکتهای موجود در دست مردم را آغاز کرده اند. اما بعضی دیگر از کشورها که شریک تجاری ژاپن و آمریکا می باشند می گویند این دو کشور برای آنکه زمینه را برای صادرات بیشتر خود فراهم کنند و ارزش برابری پول خود با دیگر ارزهای معتبر جهان را کاهش دهند به سیاست مشوق پولی روی آورده اند.کشورهای معترض اخطار می دهند ادامه این روند زمینه ساز جنگ ارزها خواهد شد.
آنخل گوریا، اعلام کرد سیاست های مشوق پولی آمریکا و ژاپن خطری برای جنگ ارزها ندارد .گوریا که این سخنان را در کنفرانسی خبری با حضور آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه قبل از برگزاری نشست وزیران دارایی گروه بیست در مسکو بیان می کرد افزود ما امروز با وقوع جنگ ارزها شبیه آنچه که در دو یا سه سال پیش رخ داد فاصله بسیاری داریم.
بانک مرکزی آمریکا و ژاپن متهم می باشند که برای حمایت از رشد اقتصادی خود اسکناس منتشر می کنند تا با کاهش ارزش برابری پول ملی شان در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان زمینه را برای رشد بیشتر اقتصادی خود فراهم کنند. شرکای تجاری ژاپن و آمریکا به اقدام بانک های مرکزی این دو کشور اعتراض کرده اند.
دبیر کل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی افزود من نمی توانم باکسانی موافق باشم که موضوع جنگ ارزها را مطرح می کنند. زیرا بانک مرکزی آمریکا سیاست تسهیل پولی را باهدف افزایش رشد اقتصادی به اجرا گذاشته است. همچنین نمی توانم با کسانی موافق باشم که می گویند بانک مرکزی ژاپن سیاست های مشوق پولی و تزریق پول به بدنه اقتصاد خود را برای هدفی غیر از فراهم کردن رشد اقتصادی انجام می دهد.
آنخل گوریا افزود استفاده از این ابزارهای مالی کمترین ابتکار پولی و بودجه ای است که آمریکا و ژاپن در اختیار دارند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.