آیت‌الله جوادی آملی: ضرورت مد نظر داشتن درایت و کیاست در مذاکرات هسته‌ای

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با مراجع تقلید مطرح شد؛

آیت الله جوادی آملی گفت : ما در مذاکرات هسته‌ای ادب را رعایت می‌کنیم اما هوشمندی، درایت و کیاست را هم باید مد نظر داشته باشیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی در سفر به قم و در دیدار با مراجع تقلید کشورمان، با آیت‌الله جوادی آملی نیز دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت : ما در مذاکرات هسته‌ای ادب را رعایت می‌کنیم اما هوشمندی، درایت و کیاست را هم باید مد نظر داشته باشیم.
 
وی افزود: ما در تعامل با پنج به علاوه یک بویژه آمریکا ادبمان را رعایت می‌کنیم اما این کار را به شکلی حقوقمند انجام می‌دهیم.

آیت الله جوادی آملیگفت : بر مبنای فتوای همه فقها ایران به فکر تهیه و دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در قرآن کریم هم آمده است رفتار حسنه با کفاری که با شما کاری ندارند و علیه شما توطئه نمی‌کنند، مورد نهی خداوند نیست.
 
وی در عین حال با اشاره به داستان حضرت موسی و فرعون در قرآن کریم، تاکید کرد : تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما هم اکنون با فرعون عصر مذاکره می‌کند.
 
آیت الله جوادی آملی افزود: خدا به موسی فرمود که من هم با شما و هم با فرعون هستم، با شما هستم تا شما را دستگیری کنم و با فرعون هستم تا یقه او را بگیرم.
 
این مرجع تقلید افزود: ما یک ادب بین‌المللی داریم که با هر کس سخن می‌گوییم باید ادب را رعایت کنیم اما این گونه نیست که روسیه از آمریکا بهتر باشد.
 
وی گفت: در جنگ جهانی این روس‌ها بودند که تا آخر ماندند و با راه اندازی جریان حزب توده تا اندازه ای آذربایجان را در اختیار خود گرفته بودند.
 
آیت الله جوادی آملی افزود: این ها ۱۱ سال افغانستان را اشغال کرده بودند و امروز چون با دیگران مشکل دارند، به سمت ایران آمده اند.
 
وی افزود: ما ضمن رعایت ادب بین‌المللی، فهم، استدلال و هوشمندی خط قرمز ماست و می‌دانیم که آنها اگر قدرت یابند، توافق‌ها را زیر پا می‌گذارند.
 
آیت الله جوادی آملی گفت: به لطف الهی و در سایه قدرتی که خداوند به ملت ایران داده است، ایران هم اکنون یک سر و گردن از سایر ملت‌ها بالاتر است.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: نه تنها هنر نزد ایرانیان است بلکه علوم هم نزد ایرانیان است و بسیاری از بزرگان علوم دینی و علوم تجربی و حتی بسیاری از دانشمندان امروز غرب، ایرانی هستند.
 
وی افزود: سابقه ایران نشان می‌دهد که همواره پایبند به توافقنامه‌های خود است که از جمله عدم شرکت در بحث جنگ عراق و کویت بدلیل امضای قطعنامه بود، امری که نشانگر شرف ایرانیان و فطرت مردم شیعه ایران است.
 
علی اکبر صالحی چهارشنبه شب به منظور زیارت و دیدار با مراجع تقلید به قم سفر کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.