آیت‌الله مهدوی کنی: خداوند دوست ندارد ما بعد از انتخابات دعواهای خود را ادامه بدهیم/اصولگرایان برای انتخابات آتی مذاکره کنند تا به نتیجه برسند

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاح یادمان شهدای هفت تیر که صبح امروز در محل سابق حزب جمهوری اسلامی انجام شد گفت: خداوند دوست ندارد ما بعد از انتخابات دعواهای خود را ادامه بدهیم. علی‌رغم همه تفاوت‌هایی که وجود داشت انتخابات تمام شد ما باید دور هم جمع شویم و کار کنیم.

رئیس مجلس خبرگارن رهبری در حاشیه این مراسم به پرسش هایی درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پاسخ داد.

رییس مجلس خبرگان رهبری در رابطه با حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: من از اصلاح‌طلبان خبر ندارم، چراکه من اهل اصلاح نیستم.

آیت‌الله مهدونی‌کنی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه هم اکنون ۷ یا ۸ نفر از اصولگرایان درحال آماده شدن برای انتخابات ریاست جمهوری هستند، آیا جنابعالی هنوز هم به وحدت اصولگرایان اعتقاد دارید و یا این اصولگرایان می توانند به صورت جداگانه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حضور پیدا کنند، گفت: در اول کار اشکالی ندارد که اصولگرایان به صحنه بیایند اما باید در آخر به جایی برسند. وی افزود: معمولا اگر رقابت خوب باشد هیچ اشکالی ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور اصلاح طلبان در انتخابات به صلاح نظام است، گفت: من از اصلاح طلبان خبر ندارم و اهل اصلاح هم نیستم.

به گزارش ایسنا وی در ادامه، در پاسخ به این پرسش که “توصیه شما به اصولگرایان چیست؟” گفت: توصیه من همیشه به ائتلاف و اتحاد است. همیشه دعوت به ائتلاف می‌کنم چون اتحاد امر شدنی نیست بلکه همه باید با هم باشند و گاهی ائتلاف در نهایت به یک نفر می‌رسد و گاهی بیشتر اما مهم این است که با هم جنگ نکنند، چون دعوا خوب نیست و صلح بهتر از دعوا است.

مهدوی‌کنی همچنین در رابطه با برخی تک‌روی‌ها از سوی عده‌ای از اصولگرایان و برگزاری جلسات انتخاباتی از سوی آنها اظهار کرد: جلسات انتخاباتی اشکال ندارد و تک‌روی به حساب نمی‌آید بلکه مقدمات کار است و باید با هم بنشینند و مذاکره کننده تا به نتیجه برسند.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه این گفت‌وگو، در رابطه با واقعه هفتم تیر و مساله حمایت غربی‌ها از تروریست‌ها گفت: واضح است که غربی‌ها همیشه دچار تناقض بوده‌اند و در نهایت معلوم شده که دروغ می‌گویند و حقوق بشری که آنها می‌گویند حقوق بشر سیاسی است و نه واقعی و مثال این امر، دفاعشان از منافقینی است که واقعه هفت تیر را به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه “غربی‌ها هر وقت بخواهند یک چیز را به نفع خود تمام کنند، از حقوق بشر حرف می‌زنند”، تصریح کرد: غربی‌ها هر وقت بخواهند دیگران و سیاست دولت‌های دیگر را از بین ببرند، از حقوق بشر استفاده می‌کنند و امروز برای دنیا روشن شده است که حرف‌هایشان سیاسی است و واقعیت ندارد.
در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله مهدوی کنی در مراسم افتتاح یادمان شهدای ۷تیر به نقل از فارس می آید: 

  • آیت‌الله بهشتی از زمانی که مبارزه را شروع کردند برای شهادت آمادگی داشتند و بعد از انقلاب نیز مخلصانه در راه امام و انقلاب قدم بر می‌داشتند. آیت‌الله بهشتی اهل مسامحه، تساهل، تسامح و سازش با ضدانقلاب نبود. ایشان راهشان را درست انتخاب کردند و خدا خواست که در راه بیان راه انقلاب به شهادت برسند و ما نیز باید راه آنها را ادامه دهیم.
  • کسانی که در ساخت این یادمان تلاش کرده‌اند بدانند که زحمات آنها از بین نخواهد رفت چراکه این وعده قرآن است همانطور که تلاش و سعی امام از بین نرفته است.
  • توجه به نماز اول وقت از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی است. حتی اگر ایشان در یک جلسه مهم شرکت داشتند چند دقیقه مانده به نماز جلسه را ترک می‌کردند و می‌گفتند ما برای نماز کار می‌کنیم.
  • برخی‌ها یک نفر نیستند و یک ملتند. شهید بهشتی یک ملت بود که حیات ما و انقلاب ما به حیات بهشتی و یارانش است. آیت‌الله شهید بهشتی یک ایرانی نبود، یک مسلمان ایرانی هم نبود بلکه یک مسلمان جهانی بود در تدوین قانون اساسی که ایشان نقش اساسی داشتند مشخص است که ایشان یک مسلمان جهانی بوده‌اند.
  • حیات و ممات عادی در قرآن به شکل دیگری تعریف شده است. قرآن برخی از کسانی را که راه می‌روند و غذا می‌خورند را مرده تعریف می‌کند و در مقابل کسانی را که به حسب ظاهر از دنیا رفته‌اند را زنده می‌داند و می‌گوید: «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»
  • زنده بودن شهدا صرفا به معنای یادمان گرفتن برای شهدا و انجام اقدامات تشریفاتی برای آنها نیست. قرآن می‌فرماید شهدا نزد خدا هستند پس هرکجا که خدا هست شهدا نیز آنجاست بنابراین شهدا همچون خدا در همه جا هستند.
  • توسل ما به ائمه اطهار، اولیاء خدا و شفاعت خواستن از آنها به معنای زنده بودن آنها است. یادمان ساختن برای شهدا دستور و توصیه قرآنی است چراکه ما برای زنده نگه داشتن یاد شهدا نیاز به یک سمبل و نماد از آنها داریم تا آنها را فراموش نکنیم.
    /۲۷۲۷
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.